Sökning: "digital strategisk kommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 173 uppsatser innehållade orden digital strategisk kommunikation.
16. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER
17. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER
18. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER
19. Face-to-face over the Internet : Facing the hard truth with physical attendance in a post-pandemic society
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This research is based on a pilot study, conducted on a marketer from an unnamed company within the tech industry (the anonymity is used because of the integrity of the interview subjects of both the pilot study and this study). The company deals with B2B (Business to business) transactions, and the marketing in this is somewhat different from the typical B2C (business to consumer) type of marketing. LÄS MER
20. The exploration about the textual internet meme: a case study of KFC Crazy Thursday textual meme marketing activity in mainland China
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In the digital era, the way people communicate has been greatly changed by information and communication technologies, such as social media. Internet memes spread virally among the public through social media platforms and utilized by contemporary people to communicate in the virtual world. LÄS MER