Sökning: "digitala mässor"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden digitala mässor.

  1. 1. Studie- och yrkesvägledarnas arbetemed gymnasievalet under pandemin : En kvalitativ studie med studie- och yrkesvägledare omgymnasievalet under Covid-19- pandemin

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Albina Krasniqi; Melissa Szigeti; [2022]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; gymnasieval; påverkansfaktorer; vägledning; yrkesbeskrivningar;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin orsakade en stor omställning i samhället där även skolväsendet blevpåverkat av dess följder genom bland annat inställd prao, digitala mässor och öppet hus. Vi vill undersöka hur studie- och yrkesvägledare arbetade med att ge grundskoleelevermöjligheten att genomföra ett välgrundat gymnasieval under pandemin. LÄS MER

  2. 2. Skiftet Från Fysisk till Digital Mässa: utifrån teknikacceptans och digital literacy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johan Balcker; Martin Stålhammar; [2022]
    Nyckelord :Digital karriärmässa; Technology Acceptance Model; Digital Literacy; Digital öppenhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den period som undersöks är en unik tid i att Covid-19 tvingat fram hårda restriktioner och rekommendationer på hur vi skulle träffas fysiskt. Det ledde till att även karriärmässor som traditionellt varit fysiska fick tänka om för att genomföras digitalt. LÄS MER

  3. 3. Ställa in eller ställa om? : En användarstudie på digitaliseringen av studentmässor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Daniel Öberg; Mathilda Axdorph; [2020]
    Nyckelord :Digitization; student fair; digital fair; user experience; usability; social interaction; Digitalisering; studentmässor; digitala mässor; användarupplevelse; användbarhet; social interaktion;

    Sammanfattning : Studentmässor fyller en viktig funktion i samhället genom att vägleda besökarna inför gymnasieoch högskole/universitetsval. Denna medietekniska studie undersöker besökande användaresbehov och upplevelser av två digitala studentmässor: Saco’s studentmässa och Gymnasiemässan. LÄS MER

  4. 4. Den digitala teknologins integrering i trendsökningsprocessen : i fristående butiker.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Gruvander; Andrea Eriksson Palmgren; [2016]
    Nyckelord :Trendprognoser; inköp i butik; sortimentsplanering; fristående butik; digital teknologi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har det blivit svårare för företagen att vara uppdaterade i de snabbt växlande trenderna. Därmed kunna möta kundernas behov här har den digitala teknologin fått en allt större inverkan. LÄS MER

  5. 5. Meetia : Framtiden för utbyte av digital information

    M1-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Henrik Abrahamsson; Anders Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Digital information; visitkort; applikation;

    Sammanfattning : I dagens affärssamhälle är utbytet av vanliga visitkort i papper enormt. Det är utan tvekan det ledande sättet för människor som träffas första gången att utbyta information i en affärsrelation. LÄS MER