Sökning: "visitkort"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet visitkort.

  1. 1. Utformning av presentlåda till voestalpine Precision Strip AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emil Bülund; [2023]
    Nyckelord :presentlåda; design; innovation; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : This report is about a product development project as part of the course Thesis for Bachelor’s degree in innovation- and design engineering worth 22.5 credits. The thesis is being carried out at Karlstad University for voestalpine Precision Strip AB in Munkfors. LÄS MER

  2. 2. En spektakulär tillflykt : Fotografiska porträtt av kvinnliga dansare från 1800-talets mitt och slut

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Sara Andrén; [2021]
    Nyckelord :visitkort; kabinettkort; teaterfotografi; 1800-tal; kvinnliga dansare; varitéartister; genus; offentlighet; agens; representation;

    Sammanfattning : Denna undersökning utgår från det tidiga teaterfotografiet genom att analysera visit- och kabinettkortsporträtt av kvinnliga dansare från perioderna 1862-66 och 1889-96. Syftet med uppsatsen är att visa hur de kvinnliga dansarna förmedlade sin artistiska identitet genom porträtten och hur framställningarna förhöll sig till frågor om offentlighet, genusnormer och klass. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation för småföretag i byggbranschen : En kvalitativ studie om hur småföretag inom byggbranschenanvänder marknadskommunikation för att skapa försäljning påkonsumentmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Fredrik Lehto; Hampus Gunnstam; [2021]
    Nyckelord :Marketing Communication; Small firms; Small enterprises; Construction industry; Promotional mix; Traditional marketing communication; Digital marketing communication; Word of mouth; Marknadskommunikation; Småföretag; Byggbransch; Promotionmixen; Traditionell marknadskommunikation; Digital marknadskommunikation; Word of mouth;

    Sammanfattning : Marketing is in a constant change where several industries are going from a traditional marketing towards a more digital marketing aspect. Precisely for the construction industry, previous studies show that small enterprises have not kept up with developments and believe that small enterprises in the construction industry often have a lack of knowledge in the field of marketing communication. LÄS MER

  4. 4. Okänd Fotograf : En arkivstudie om den gotländska fotografen Laura Stenmans liv och fotografiska arbete under sekelskiftet 1900.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Kristina Gellerstedt; [2019]
    Nyckelord :Photographers; Photography; early photographic pictures; female photographer; women´s history; archival studies; Sweden; Photo studios on Gotland; the twentieth century; foto; fotografi; visitkortsfotografi; arkivstudier; biografi; kvinnohistoria; kvinnliga fotografer; Laura Stenman; Karolina Vilhelmina Laurentina Lundqvist; KJA Gardsten; Gardstedt; Gotland; näringsfrihetsförordningen; 1800-talsfotografi; fotoateljéer på Gotland; Adelsgatan 40; Adelsgatan 32;

    Sammanfattning : In this essay we follow a professional female photographer on the island of Gotland in Sweden around the turn of the twentieth century. The story of Laura Stenman’s life has for a long time been hidden, but through literature- and archival studies, her biographical story was pieced together and revealed during the winter of 2019. LÄS MER

  5. 5. Från ingenting till en grafisk profil : Framtagning av logotyp, informationsmaterial samt hemsida till nystartade företaget Bestic AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jenny Norrby; [2015]
    Nyckelord :Brainstorming Design Brief Fallstudie Företaget Grafisk Profil Layout Produkten Prototyp Varumärke Vektorgrafik;

    Sammanfattning : Att äta är en av de mest centrala funktionerna för varje individ och att själv kunna genomföra processen – med eller utan hjälpmedel – upplevs av alla vara av största vikt för den personliga integriteten. För de allra flesta räcker det med kniv, gaffel och sked som hjälpmedel. LÄS MER