Sökning: "digitized writing teaching"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden digitized writing teaching.

  1. 1. Skrivverktygens betydelse i en digitaliserad skola : En systematisk litteraturstudie om skrivverktygets betydelse i lågstadiets skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Stephanie Gustafsson; Camilla Lövgren; [2023]
    Nyckelord :skrivinlärning; digitala verktyg; papper och penna; lågstadiet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skrivundervisningen utmanas i skolor runt om i landet och internationellt idag, där handskriften håller på att marginaliseras. I handskriften finns vår identitet som utmanas när digitala verktyg ska användas i skrivundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Elevens skrivprocess i klassrummet : Användandet av digitala och analoga verktyg och dess påverkan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Dennise Koschnike; Linnea Lindgren; Paulina Ebel; [2023]
    Nyckelord :analog tools; digital competence; digital tools; writing process; analoga verktyg; digitala verktyg; digital kompetens; skrivprocess;

    Sammanfattning : Digital competence is a skill that schools must teach. As society becomes more and more digitized, there are good reasons to argue how big a role digital devices should have in the classroom and how it affects the pupil´s learning in contrast to the traditional analogue teaching. LÄS MER

  3. 3. En digitaliserad läs- och skrivundervisning : En litteraturstudie om digitala verktyg och dess påverkan på elever i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Jenny Ljungqvist; Annelin Hällblad; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Digitaliserad skrivundervisning i årskurs 4-6 : En studie om fem lärares förståelse och upplevelser avdigitaliserad skrivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Olle Larsson; Malin Örn; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; digitized writing teaching; teacher; sociocultural perspective; Digitalisering; digitaliserad skrivundervisning; lärare; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien är att undersöka hur lärare förstår och uppleverden digitaliserade skrivundervisningen i årskurs 4–6. Studien lutar sig mot det sociokulturella perspektivet som visar att användandet av medierande verktyg till-sammans med stöttning behövs för att förstå och tolka den värld vi lever i. LÄS MER