Sökning: "e-business success"
Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden e-business success.
6. E-business inom fastighetsbranschen : En undersökning av fastighetsbyrån Fantastic Franks differentiering genom E-business
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå? Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång. Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. LÄS MER
7. The development of e-commerce in Sweden and its effect on Swedish business : A qualitative study
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : E-commerce has had a great influence on the companies as part of the development of ebusinessa few decades ago. The development in Sweden has brought both - pros and cons ofentrepreneurship in terms of competition and distribution which gives rise to new enterprise. LÄS MER
8. The proposal for improvement of the website of Vancl
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : As the number of online shopping increases, the demand of building user-friendly websites for customers is vital for companies. In this thesis project the author intended to figure out some solutions regarding problems of popular B2C online shopping websites. LÄS MER
9. The Business Model of Chinese Manufacturing Born Global Companies
Master-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Regarding that the business model is widely used in e-business, we consider that every business should have its own business model which helps a company to evaluate the business and also create a dynamic business. In addition, the emphasis of this research is combined with another element – Born Global, which caters the globalization trend in recent decades. LÄS MER
10. E-handel : En studie av Internet som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internet är en kanal för marknadsföring som under de senaste åren ökat kraftigt världen över. Internets framgång har medfört att företag och organisationer kan utnyttja webben för att utveckla sina affärer både taktiskt och strategiskt. LÄS MER