Sökning: "e-loyalty"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet e-loyalty.
21. Klädbranschens nya spelplan – en kvalitativ studie om vad som driver lojalitet inom e-handeln av kläder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka vad som får konsumenter inom klädbranschen att bli tillfredsställda och vad som driver e-lojalitet och således återköp inom detta verksamhetsområde.... LÄS MER
22. E-lojalitet: Vid din sida för alltid? : En kvalitativ studie om hur konsumenter påverkas av företags strategier för att skapa e-lojalitet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Internet har skapat nya och billigare sätt för konsumenter att genomföra köp samt att söka efter information. Konsumenter är därför svårare att behålla i det nya affärsklimatet. E-lojalitet beskrivs som den viktigaste faktorn för e-handlare då det skapar lönsamhet och hög avsikt för upprepat köp. LÄS MER
23. E-kundklubben : Vill du bli medlem?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Nyckelord: kundklubbar, kundlojalitet, e-handel, relationsmarknadsföring Bakgrund: Kundklubbar inom e-handeln är ett relativt nytt begrepp om man bortser från de företag som bedriver handel i flera kanaler. Det kan förklara att få studier har genomförts som beskriver kundklubbar i renodlade e-handelsföretag i Sverige. LÄS MER
24. E-loyalty in fashion e-commerce : an investigation in how to create e-loyalty
Magister-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The e-commerce is growing among customers and also the companies are more active online. One industry that focuses on customer experience is the online fashion industry. In Sweden, the half of the population has at some time shopped clothes and footwear online. LÄS MER
25. A study about e-loyalty using the Bagozzi framework
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose - The aim of this study is to explain two relationships: between e-loyalty and the emotional responses (e-trust and e-satisfaction) and between these emotional response and the appraisals (e-service quality and e-reputation). Method – The quantitative approach and survey method were used in this study. LÄS MER