Sökning: "e-loyalty"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade ordet e-loyalty.

  1. 16. Should I stay or should I go? : A study exploring how service influence e-loyalty

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :August Appelqvist; André Ollesson; [2016]
    Nyckelord :e-commerce; loyalty; e-loyalty;

    Sammanfattning : Being an e-retailer within the Swedish fashion e-commerce industry while the biggest change in relationship marketing since the industrial revolution takes place, e-loyalty can be claimed to be more crucial than ever before. The ability influencing customer being loyal is claimed to be harder within e-commerce compared to traditional physical stores and also claimed to be more expensive. LÄS MER

  2. 17. E-Commerce in Different Cultures : How e-commerce purchasing behavior in Western and Asian cultures is influenced by their cultural backgrounds?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tim Fricke; Muhammad Usman Khan; [2015]
    Nyckelord :E-Commerce; Cultural comparison; Technology acceptance; Purchasing behavior; E-loyalty; Internationalization;

    Sammanfattning : Abstract Purpose — The purpose of this paper is to extend the current knowledge of cultural influence on e-commerce usage. It attempts to answer the question: How different cultural backgrounds influence e-commerce usage? Approach — A specific model referred to as the e-commerce technology acceptance model is developed for this case plus hypotheses are tested. LÄS MER

  3. 18. E-Loyalty : On the Differences between Single-Brand E-Retailer and Multi-Brand E-Retailer

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOSEPHINE SCHULZE; [2015]
    Nyckelord :E-Loyalty; Multi-brand; E-Satisfaction; E-Commerce;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the differences in the extent of customer e-loyalty between the two fashion e-commerce formats single-brand and multi-brand e-retailer. A quantitative research was conducted by means of an electronic questionnaire examining different factors influencing e-loyalty as well as e-loyalty directly. LÄS MER

  4. 19. E-loyalty: A quantitative study in a high involvement market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ruben Grönevik; Joakim Jörgensen; Pontus Sandberg; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explain the relationship between e-satisfaction and eloyalty, the relationship between e-trust and e-loyalty, as well as the relationship between convenience and e-loyalty in a high involvement market. Hypotheses: H1: E-satisfaction is positively related to e-loyalty in a high involvement market. LÄS MER

  5. 20. Hur varumärkeslojaliteten påverkas av att konsumenten får utföra självservice : En kvantitativ studie applicerad på användandet av internetbank

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erik Josefsson; Malin Hagelberg; Lukas Älverdal; [2014]
    Nyckelord :marketing; branding; brandloyalty; loyalty; banking; e-loyalty; marknadsföring; varumärkeslojalitet; bank; internetbank; lojalitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förklara hur tillfredställelse, förtroende och engagemang inverkar på varumärkeslojalitet i en kontext av självservice. Hypoteser: Följande hypoteser är uppsatta av författarna: H1: Tillfredställelse har en inverkan på konsumentens varumärkeslojalitet i en självservicekontext. LÄS MER