Sökning: "educational differences"

Visar resultat 1 - 5 av 681 uppsatser innehållade orden educational differences.

  1. 1. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andrea Ångman; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fake news;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER

  2. 2. Teacher characteristics and choicesand their effects on reading achievement: A comparision between Sweden and Quebec

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Andrea Barber; [2024-01-12]
    Nyckelord :PIRLS 2011; reading achievement; SEM; cross-country comparison; teacher and classroom factors;

    Sammanfattning : Purpose. The purpose of this study is to compare teacher and classroom factors that are believed to affect students’ reading achievement scores at the fourth grade level by using PIRLS 2011 dataset. LÄS MER

  3. 3. Childhood family structure in 16 European countries

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Andreas Gustafsson; [2024]
    Nyckelord :child outcomes; Europe; comparative; divorce; stepfamily; sequence analysis;

    Sammanfattning : At the end of the 20th century we saw great changes in family dynamics with rates ofseparation and re-partnerning increasing across Europe. Previous research has primarilyfocused on adults but less is known about how these family demographic changes haveaffected children's family structure. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares uppfattningar om skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares olika uppfattningar om skogen som lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Wikström; Julia Strand; [2024]
    Nyckelord :Forest; gross motor skills; perceptions; phenomenography; preschool; Fenomografi; förskola; grovmotorik; skogen; uppfattningar;

    Sammanfattning : The study will be based on a qualitative method with a focus on describing seven preschool teachers' different perceptions of the forest as a learning environment for all age groups in preschool. Further in this work, we want to contribute knowledge about the forest's possibilities for gross motor development, learning and influence for all children in preschool. LÄS MER

  5. 5. Redovisningsstudenters etiska ställningstagande och verkligt beteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Byatt; Tatiana Uzan; [2024]
    Nyckelord :accounting; students; ethics; ethical stance; actual behavior; redovisning; studenter; etik; etiskt ställningstagande; verkligt beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Den här undersökningen är utförd på en svensk högskola och syftar till att studera förhållanden mellan redovisningsstudenters inrapporterade etiska ställningstaganden och deras verkliga beteenden utifrån variablerna könstillhörighet, utbildningsnivå och ålder. Metod: Studien har utförts med en kvantitativ metod, där empiriinsamlingen har skett genom enkäter. LÄS MER