Sökning: "ekonomi kristianstad"
Visar resultat 1 - 5 av 351 uppsatser innehållade orden ekonomi kristianstad.
1. Kvinnors karriärmöjligheter i revisionsbranschen : En studie om faktorer som påverkar kvinnors möjligheter att bli delägare
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Revisionsbranschen är en mansdominerad bransch som är känd för att ha lägst andel kvinnor bland dem ledande positionerna. Kvinnor har stött på olika hinder och haft svårare att nå högre positioner än män, men på senare år har branschen blivit mer jämställd. LÄS MER
2. Är Big Four-företagen verkligen så illa att arbeta för? : en studie om de fyra största revisionsbyråernas förmåga att erbjuda tillfredsställande arbetsvillkor
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
3. How enforced remote work during Covid-19 affects employee engagement and how remote work could be used in the future. : a case study exploring the effects of remote work on engagement in two banks
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Digitaliseringens påverkan på revisionsbranschen : en studie om de krav och kvalifikationer som ställs på nyexaminerade revisorer
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Digitalisering är för närvarande ett aktuellt ämne inom revisionsbranschen. Den digitala utvecklingen påverkar revisionsyrket vilket i sin tur påverkar revisorns roll. Med hänsyn till detta är det därför viktigt att studenter introduceras för digitalisering i ekonomiutbildningarna. LÄS MER
5. Environmental-oriented CSR communication and the attractiveness of employers : From a potential employee perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis was to extend the knowledge of how environmental-oriented CSR communication in job advertisements affects the attractiveness of employers from a potential employee perspective. The study was based on three theories, Employer brand, Social identity theory, and Signaling theory, and the concept of environmental-oriented CSR communication. LÄS MER