Sökning: "emotion experiment"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden emotion experiment.
1. Användandet av ljusfördelning och ljusintensitet i trånga och stängda utrymmen: Belysningens påverkan på människors upplevelser i hissar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Introduktion - Detta examensarbete handlar om belysningens påverkan på människorsrumsupplevelse och trygghet i trånga och stängda utrymmen, med särskilt fokus påhissar. Syftet med studien var att undersöka hur ljusfördelning och ljusintensitetpåverkar människors upplevelse av hissar och hur ljuset kan skapa en mer behaglig ochtrygg miljö för dessa utrymmen. LÄS MER
2. Do Players Perceive Emotional Content in Ambiances in Games?
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Ambience or ambient sound is normally defined as the background sounds that are used to create a sense of atmosphere. This paper is about players, and if they perceive emotional content in ambiences in games. LÄS MER
3. Intervallic Semiosis: an Exploration of Valence and Pitch
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : A map of connections between musical features and musical expression have been much sought-after. Unveiling a system behind the musical expression humans achieve and perceive intuitively could benefit a range of human activities including musical composition, therapy, and computer science. LÄS MER
4. Prosody and emotion: Towards the development of an emotional agent Emotional evaluation of news reports: production and perception experiments
Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : There is a recognised need for more research on the topic of emotion recognition from speech, and clear and defined methodology in this area is still lacking. Most studies in the field of emotional speech recognition and classification usually focus on acted speech as the data source; consequently, other methods that capture more natural speech are left aside. LÄS MER
5. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER