Sökning: "empati pedagoger"
Visar resultat 16 - 20 av 90 uppsatser innehållade orden empati pedagoger.
16. Föräldrasamverkan i förskolanOlika synsätt gällande barnets bästa
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : AbstractSyftet med vår uppsats är att undersöka dels vilka situationer som pedagoger upplever skaparsvårigheter när det finns olika synsätt för barnets bästa i mötet med föräldrar. Dels vilkastrategier som förskollärarna säger sig använda. Utifrån våra frågeställningar söker vi svar påderas upplevelser och strategier. LÄS MER
17. Pedagogiska perspektiv på djur i fritidshem och skola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka vilka pedagogiska perspektiv som ligger bakom användandet av djur i skolans verksamheter. För att undersöka detta har vi besökt en skola som använde sig av en läshund och ett fritidshem med flera djur inom verksamheten, båda i södra Sverige. LÄS MER
18. Från bråkstakar till beteendediagnoser : En kvalitativ studie om Fritidslärarens medvetenhet, erfarenheter och arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som avser att undersöka hur personal i fritidshemmet förhåller sig till barn i behov av särskilt stöd. I studien undersöks personalen i fritidshemmets värderingar, attityder mot barn med olika problematik. LÄS MER
19. To extinguish fires. A comparative study of three different collaboration models in the work of behavior problems
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med undersökningen i denna specialpedagogiska uppsats, är att finna variationer och mönster i tre vanligt förekommande samverkansmodeller, som är påtalade i litteratur och i olika pedagogiska sammanhang. Begreppet samverkansmodell är ett eget utformat begrepp som för mig i denna studie innebär att de studerade modellerna kan bidra med komponenter som; samarbete, empati, kommunikation och pedagogiska verktyg till att arbeta med problemskapande beteende. LÄS MER
20. Vad kan teater och dans erbjuda i förskolan?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur de estetiska uttrycksformerna teater och dans kan bidra till barns kompetens-, kunskaps- och meningsskapande i förskolan ur ett Reggio Emilia-inspirerat synsätt. Studien har utgått från frågeställningarna: Vad anser pedagoger att teater och dans kan bidra till förskolans verksamhet? Vilka kompetenser och vilket lärande medför teater och dans till förskolan? För att kunna svara på frågeställningar så valde vi en kvalitativ metod för att komma närmre människorna och miljön. LÄS MER