Sökning: "employer branding faktorer"

Visar resultat 21 - 25 av 100 uppsatser innehållade orden employer branding faktorer.

  1. 21. Attraktiv arbetsplats : En kvalitativ studie av generation X och generation Y's upplevelser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Petronella Larsson; Elvira Henningsson; [2021]
    Nyckelord :Arbetspsykologi; Generation X; Generation Y; Rekrytering; Employer branding; Attraktiv arbetsplats; Human Resources;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka generation X och generation Y’s upplevelse av vad som utgör en attraktiv arbetsplats. Studien utgick från en kvalitativ ansats där datamaterialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 22. Hur kan vi komplettera varandra? : HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikationsavdelningen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Hansen; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; HR; kommunikation; tvärfunktionellt samarbete; internkommunikation; employer branding; HR-avdelning; kommunikationsavdelning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikations-/marknadsavdelningen. Studien syftar till att undersöka dels hur utbredd sådan samverkan är, dels hur den upplevs av de HR-anställda. För att undersöka detta har en enkätundersökning genomförts bland ett urval av HR-personer i Sverige. LÄS MER

  3. 23. Generation Z:s uppfattning om företags attraktivitet utifrån tre aspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Kajsa N. Lysén; Isabelle Vildbaek; [2020]
    Nyckelord :Företags attraktivitet; Generation Z; extern Employer Branding; tre aspekter av CSR;

    Sammanfattning : Den rådande klimatdebatten har resulterat i att människor ställer högre krav på företag i att inte enbart vara vinstdrivande utan även fokusera på vad företag kan göra för att bidra till ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet. Samtidigt som det ställs högre krav på företagen i att agera hållbart, existerar även en utmaning för företag i Sverige att attrahera framtida arbetskraft, som nu utgörs av Generation Z. LÄS MER

  4. 24. Fängsla oss annars Zzzz... : En kvalitativ studie om hur generation Z föredrar att arbetsgivare arbetar med intern employer branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ida Andersson; Nellie Lindéen; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Employer branding; Intern employer branding; Generation Z; Employer branding; Intern employer branding;

    Sammanfattning : Titel: Fängsla oss annars Zzzz… Författare: Nellie Lindéen och Ida Andersson Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan  Program: Human Resource Management  Kurs: Företagsekonomi III – Organisation, Examensarbete  Handledare: Jasmina Beharic  Examinator: Mikael Lundgren Problemformulering: Hur föredrar medarbetare tillhörande generation Z att arbetsgivare arbetar med intern employer branding för att generationen ska vilja stanna i en organisation?                     Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur arbetsgivare kan arbeta med intern employer branding för att få medarbetare tillhörande generation Z att vilja stanna i organisationen. Vår förhoppning är att arbetsgivare med hjälp av studien ska kunna öka sina teoretiska kunskaper om alternativa sätt att arbeta med generation Z för att senare kunna applicera dessa kunskaper i praktiken. LÄS MER

  5. 25. Work war Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gunnar Wismar; Per Nyman; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; generation z; war for talent;

    Sammanfattning : Tidigare forskning, både i Sverige och internationellt, har visat på en ökad rörlighet på arbetsmarknaden och att det råder brist på kvalificerade medarbetare, talanger. Denna konkurrenssituation benämns även som War for talent. LÄS MER