Sökning: "employer branding faktorer"

Visar resultat 11 - 15 av 100 uppsatser innehållade orden employer branding faktorer.

  1. 11. På den framtida arbetskraftens villkor : En kvalitativ studie av generation Z:s preferenser på arbetsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Gardell; Emelie Heino; Vilma Hägg Edelönn; [2023]
    Nyckelord :generation Z; individ - organisationsmatchning; employer branding; employer attractiveness; hygienfaktorer; IT-branschen; kompetensbrist;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks personer med IT-kompetens i generation Z:s åsikter om viktiga egenskaper hos arbetsgivare. På grund av rådande kompetensbrist inom tekniksektorn finns det ett stort behov av att rekrytera kompetent arbetskraft. LÄS MER

  2. 12. Medarbetarskap inom IT-branschen. En undersökning om hur medarbetarskap upplevs av anställda och påverkar deras vilja att stanna i ett företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Andersson; Emil Forssell; [2022-02-16]
    Nyckelord :Medarbetarskap; medarbetare; management; ledarskap; Employer Branding; EVP;

    Sammanfattning : IT-branschens ständiga tillväxt och konstanta jakt på relevant spetskompetens, leder till ökande konkurrens mellan arbetsgivare. Hög personalomsättning blir den oundvikliga effekten för arbetsgivare som misslyckas att erbjuda sin personal en arbetsplats värd att stanna på. LÄS MER

  3. 13. Samspelet mellan interna och externa faktorer och deras påverkan på modifiering av employer branding strategier : En kvalitativ studie gällande modifiering av employer branding strategier i syfte att behålla medarbetare

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Wannebro Ida; Johansson Ella; [2022]
    Nyckelord :Employer branding strategies; Retention strategies; Work-life balance; Organizational culture; Employer branding strategier; behålla anställda; work-life balance; organisationskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Employer branding har blivit ett alltmer aktuellt fenomen i den föränderliga värld vi lever i. Det kan ses som ett verktyg för att både rekrytera och behålla anställda. LÄS MER

  4. 14. Arbetsgivarkommunikation på sociala medier - Hur utformning av arbetsannonser påverkar mottagares attityder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Josefin Olsson; Helena Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :employer branding; brand attitude; elaboration likelihood model; EmpAt-scale; organizational attractiveness; arbetsgivarvarumärke; varumärkesattityd; EmpAt-skalan; organisationsattraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag är det viktigare än någonsin att vara en attraktiv arbetsgivare för att attrahera spetskompetens inom områden som IT och Tech. I takt med digitaliseringen har efterfrågan blivit större än utbudet för kompetenser inom dessa områden och arbetsgivarkommunikation har blivit ett allt mer aktuellt område inom fältet strategisk kommunikation. LÄS MER

  5. 15. Organisatorisk stolthet : En kvantitativ studie gällande faktorer av psykologiskt välbefinnande och employer branding och dess association med organisatoriskt stolthet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hanna Häggblom; Julia Westling; [2022]
    Nyckelord :Organisatorisk stolthet; Employer branding; Psykologiskt välbefinnande; Ledarskapskvalité;

    Sammanfattning : Stolthet karaktäriseras som en positiv och prestationsrelaterad känsla som härstammar ur en specifik händelse relaterad till framgång. Den tidigare forskningen på området visar att tiden man stannar på sin arbetsplats hör ihop med stoltheten man känner för sin organisation, men andra faktorer har också visats påverka den organisatoriska stoltheten. LÄS MER