Sökning: "engström"

Visar resultat 11 - 15 av 1098 uppsatser innehållade ordet engström.

  1. 11. Framtidens copywriter är AI - eller? : En experimentell studie som undersöker relationen mellan generativ artificiell intelligens och copywritingkompetensen inom kommunikatörsprofessionen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amelia Andersson; Åsa Engström; [2024]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; copywriting; credibility; conviction; Generativ artificiell intelligens; copywriting; trovärdighet; övertygelse;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine whether it was possible to discern any effect on the perception of the content of a copytext in terms of credibility and conviction, depending on whether the writer was ChatGPT or a human copywriter, and whether it was possible to discern any effect on the perception of the writer in terms of creativity and professionalism. To achieve the purpose of the study, the following questions were formulated: 1. LÄS MER

  2. 12. Det enda som syns över vattenytan är toppen på isberget : En kvalitativ undersökning om hur ledarstilen påverkar medarbetare utifrån genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hannah Engström; Mikael Bäck; [2024]
    Nyckelord :Leadership; Gender; Psychosocial work environment; Work environment; Ledarskap; Genus; Psykosocial arbetsmiljö; Arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att skapa en djupare förståelse kring hur ledarskapet och ledarens kön påverkar individens psykosociala arbetsmiljö. Frågeställningarna som skulle förklaras var: hur ser det önskade resultatet av ledarskapets inverkan på den psykosociala arbetsmiljön ut? Hur ser det upplevda/faktiska ledarskapets inverkan på den psykosociala arbetsmiljön ut? Hur upplevs ledarens kön inverka på den psykosociala arbetsmiljön? Den tidigare forskningen visar på att det finns ett visst samband mellan vad som kännetecknar manligt och kvinnligt ledarskap i form av transformativt och transaktionellt ledarskap. LÄS MER

  3. 13. Beständigheten hos brandimpregnerat trä

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Filip Engström; Hannes Psajd; [2024]
    Nyckelord :Fire retardant treated wood; ISO 5660–1; Permanence; Euroclass; Cone Calorimeter; ConeTools; Infrared spectroscopy; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report explores the properties of fire-retardant treated wood. This report has investigated the permanence for this material as well as seeing if the process of accelerated aging, which are used to determine the life span of the material, can be comparable to natural aging. LÄS MER

  4. 14. Erfatenheter av att vara vårdnadshavare till barn som vårdas och har medfött hjärtfel : Enlitteratuqrstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Jennifer Engström; Alicia Lundberg Perris; [2024]
    Nyckelord :Barn; Medfött hjärtfel; Vårdnadshavare; Vården; Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund I värden hade 1,79% (2 482 500 miljoner) av de barn som föddes år 2017 ett medfött hjärtfel, där incidensen bland pojkar var 1,91% (1 372 000 minjoner) och flickor 1,66% ( 1 109 500 miljoner). Av de som föddes i Sverige 2017 hade 1-1,5% (503-755) ett medfött hjärtfel. LÄS MER

  5. 15. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER