Sökning: "ethical restrictions"

Visar resultat 16 - 20 av 40 uppsatser innehållade orden ethical restrictions.

  1. 16. Why consumers buy BOGO-products. : an exploratory study of philanthropy-linkedproducts in retail stores.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Hanna Bruhn; Julia Rosberg; [2019]
    Nyckelord :Ethical consumption; BOGO-products; corporate philanthropy; CSR; millennials;

    Sammanfattning : More and more consumers have become socially conscious when choosing which retailer to buy from; thus many retailers have increased their engagement in Corporate Social Responsibility (CSR) activities. One common form of CSR activity within companies is philanthropy, or corporate philanthropy, where companies aim to donate to charity or to take environmental and social issues into consideration. LÄS MER

  2. 17. "Jag vill spara etiskt, men vad har jag för alternativ?" : En kvantitativ studie av etiska restriktioners påverkan på svenska fonders prestation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Atterby; Adam Ekström Hagevall; Carl Wikström; [2019]
    Nyckelord :funds; ethical restrictions; risk-adjusted return; multiple linear regression; significance testing; fonder; etiska restriktioner; riskjusterad avkastning; multipel linjär regression; signifikanstest;

    Sammanfattning : During the last few decades, the Swedish population has shown an increased interest in investment fund savings, and more than 60% of Swedish citizens are saving through funds today. In addition to this, awareness on climate change and related risks has increased, which has contributed to a greater focus on corporate sustainability among Swedish companies. LÄS MER

  3. 18. Neuromarketing : En kvalitativ studie, där svenska marknadsföringsexperters förhållningssätt till neuromarketing behandlas.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Linda Tegelberg; Juliana Kallo; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I ett samhälle där konsumenter översköljs av information, har marknadsförare tvingats hitta nya vägar att nå ut med sitt budskap. Marknadsförare måste förutom att tränga igenom ett massivt brus av reklam, söka djup förståelse kring konsumenters beteenden. LÄS MER

  4. 19. Reproduktiva rättigheter i en överbefolkad värld : En moralfilosofisk överblick av situationen, problemen och de potentiella lösningarna

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Hanna Johansson; [2017]
    Nyckelord :reproductive rights; overpopulation; one-child-per-couple;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the relation between reproductive rights and overpopulation. The main research question is whether the increase of the population size can affect the moral aspects of the reproductive rights. LÄS MER

  5. 20. Ten thousand applications in ten minutes : Evaluating scalable recruitment, evaluation and screening methods of candidates for sales jobs

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Stephen Kirk; [2017]
    Nyckelord :Scalable recruitment; evaluation; evaluation for sales positions; screening; e-recruiting; ideal salesperson; digital recruitment; erecruiting; recruiting; human resources; human resource management; scalability; scalable recruiting; sälj; säljare; skalbar försäljning; utvärdering av säljare;

    Sammanfattning : While personnel evaluation has been extensively covered in literature, little is known about evaluation procedures screening a large number of applicants. The basis of this research was to investigate if candidates for sales positions can be evaluated in a scalable way (where the number of applications does not impact the cost of evaluation much) for an on demand sales platform. LÄS MER