Sökning: "evenemangsmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade ordet evenemangsmarknadsföring.

  1. 6. Music For Sale? : Umeå Open & Umeå International Jazz Festival - A Study in Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Törnmarck; Johannes Wikström; [2009]
    Nyckelord :event marketing; special events marketing; music festivals; festival marketing; sponsoring; volunteering; word of mouth; branding; evenemangsmarknadsföring; musikfestival; festivalmarknadsföring; eventmarknadsföring; upplevelsemarknadsföring;

    Sammanfattning : Umeå is a city that is known for its music scene. Credible bands and artists have consequently sprung out and put the city on the map for as long the authors of this paper can remember. The city has a specific image and this study seeks to shine a light on how this came to be. LÄS MER

  2. 7. Event Marketing : En Begreppsutredning

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Johan Linge; Johanna Skantze Carlsson; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; event marketing; evenemangsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; marknadsföring; hermeneutik; Ekonomi;

    Sammanfattning : Event marketing har allt sedan begreppet instiftades runt tiden för OS i Los Angeles 1984 varit starkt praktikerdrivet, vilket även återspeglas i den litteratur som skrivits om fenomenet. Den största delen av denna är av normativ karaktär och antar skepnaden av handböcker snarare än av akademisk litteratur. LÄS MER