Sökning: "examensarbete sara andersson"

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser innehållade orden examensarbete sara andersson.

  1. 16. Aesthetic shaping -Children's book on sustainable development

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Maria Andersson; Sara Einarsson; [2010]
    Nyckelord :Miljö; Hållbar utveckling; Humanekologi; Kultur; medier estetik; Motivation; Intresse; Engagemang; Barnbok;

    Sammanfattning : Vi presenterar vårt examensarbete i form av projektredogörelse med tillhörande estetiskgestaltning i form av en barnbok. Vi har genomfört kvalitativa intervjuer med fyraförskolepedagoger som arbetar aktivt med hållbar utveckling. LÄS MER

  2. 17. Vetlandas gatuträd : analys av trädens upplevelsekvalitéer

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Sara Andersson; [2008]
    Nyckelord :träd; gatuträd; stadsträd; trädplan; upplevelse; kvalitéer; Vetlanda;

    Sammanfattning : Street trees have had a prominent role in Vetlandas history from the turn of the century up to present day. Many trees have unfortunately been taken away through the ages, but most of them luckily remains and most of the streets in central Vetlanda are still tree lined. LÄS MER

  3. 18. "Jag har alltid ett bedömande öga men inte ett dömande" ­ En undersökning av några lärares utsagor om bedömning i grundskolans tidigare år, 1-3 i de naturvetenskapliga ämnena.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :THERESE ANDERSSON; SARA HELGESSON; ; [2008]
    Nyckelord :Bedömning;

    Sammanfattning : SammanfattningSyftet med detta examensarbete är att reda ut vad några lärare anser om bedömning av elever i år 1-3 i denaturvetenskapliga ämnena. Våra huvudfrågor är; Handlar det om bedömning eller dokumentation av denpågående verksamheten? Vad är det lärarna bedömer/dokumenterar? På vilka grunder bedömer lärarna?Bedömer lärarna utifrån ideal -målen ifrån läroplaner och kursplaner eller ifrån målen med verksamheten iklassrummet? Vad anser lärarna att konsekvenserna av ett införande av skriftliga omdömen med betygsliknandekaraktär medför? För att reda ut våra frågeställningar har vi valt att göra en kvalitativ intervjustudie. LÄS MER

  4. 19. Film som text? : En studie om attityder till och användning av film i svenskundervisningen på gymnasiet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sofie Andersson; Sara Hellqvist; [2008]
    Nyckelord :Film in school; film in Swedish teaching; film as text; Film i skolan; det vidgade textbegreppet; film i svenskämnet;

    Sammanfattning : HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCH Examensarbete 15 högskolepoäng KOMMUNIKATION (HLK) inom Svenska språket och litteraturen 61-90 hp Högskolan i Jönköping Lärarutbildningen Höstterminen 2007 SAMMANFATTNING Sofie Andersson & Sara Hellqvist Film som text? En studie om attityder till och användning av film i svenskundervisningen på gymnasiet __________________________________________________________________________ Antal sidor: 37 Syftet med uppsatsen är att bidra till debatten om filmens status i skolan och om vad som ska ingå i svenskämnet. Frågeställningarna vi har arbetat utifrån är: Hur förhåller sig svensklärarna till det vidgade textbegreppet och då framförallt till film i svenskundervisningen? På vilka sätt använder svensklärarna film i sin undervisning och vad vill de uppnå med detta? Vilka möjligheter och hinder ser lärare med att använda film i svenskundervisningen? Studien genomfördes genom kvalitativa intervjuer med åtta svensklärare på två gymnasieskolor. LÄS MER

  5. 20. National Tests- Teachers' Perceptions of the National Test in English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Sara Andersson; Linda Johansson; [2006]
    Nyckelord :English; national tests; teacher perception;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka lärares uppfattningar om det nationella provet i engelska, samt hur dessa lärare arbetar med provet för att kunna hjälpa eleverna att nå sina kursmål. Undersökningsmetoden är kvalitativ då vi intervjuat fyra lärare i engelska på en högstadieskola. LÄS MER