Sökning: "exempel på olika kundgrupper"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden exempel på olika kundgrupper.
1. Kommunicerad returpolicy och dess inverkan på konsumentens köpbeslut
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : E-handelskonsumtionen ökade mer än väntat under pandemiåret 2020 till följd av att fler kundgrupper upptäckte e-handeln och nya kundmönster började rota sig. Hållbarhetsaspekten vid e-handel har fått en ökad uppmärksamhet och blivit en stor fråga för många e-handelsföretag som har problem med onödiga och kostsamma returer. LÄS MER
2. Cirkulära affärsmodeller : Branscher i relation till barriärer
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Med målet att minimera avfall och miljöpåverkan har allt fler företag börjat arbeta med cirkulära affärsmodeller som är en rörelse bort från en linjär resursförbrukning. Ett linjärt konsumtionsmönster, där produkter kastas när de inte längre är önskvärda, innebär enorma hållbarhetsförluster längs med värdekedjan. LÄS MER
3. Sales Volume Forecasting of Ericsson Radio Units - A Statistical Learning Approach
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Demand forecasting is a well-established internal process at Ericsson, where employees from various departments within the company collaborate in order to predict future sales volumes of specific products over horizons ranging from months to a few years. This study aims to evaluate current predictions regarding radio unit products of Ericsson, draw insights from historical volume data, and finally develop a novel, statistical prediction approach. LÄS MER
4. BLOCKET, FACEBOOK ELLER TRADERA? : Påverkande faktorer när unga väljer plattform för digital begagnathandel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala strukturomvandling vårt samhälle genomgår har bidragit till att den digitala kompetensen är stor oavsett åldersgrupp. Idag är internet en stor del av vår vardag och används dagligen, både privat, i skolan och i arbete. LÄS MER
5. The future of digital platforms : An exploration of Generation Z’s needs and expectations
Master-uppsats, KTH/Teknisk informationsvetenskapSammanfattning : In today’s platform economy, the postal industry has been disrupted with emerging technologies and changing consumer needs. While the physical letter volumes continue to decrease, postal operators seek new sources of customer value through digital innovations. LÄS MER