Sökning: "företag i uppstartsfasen"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden företag i uppstartsfasen.

  1. 6. Financing choices in the first funding round : The case of swedish tech entrepreneurs

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Cecilia Persson; Stephanie Karp; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneur;  Entrepreneurship;  the  Pecking  order  Theory;  the  Trade-­off   Theory;  Financing;  Technology   tech  industry.;

    Sammanfattning : Entrepremeurship and what impact entrepreneurs have on the development of a country's society is a well-discussed subject today. During the recent years, entrepreneurs have been characterized as a country's futrue growth since ther are of utmost importance in terms of both innovation, employment and competition. LÄS MER

  2. 7. Crowdfunding, innovativ marknadsföring eller marknadsföring för innovationer?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Berggren; Viktor Bäckström; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Crowdfunding; Valley of death; Kundrelationer; Kundengagemang; Aktiva Kunder;

    Sammanfattning : Två grundpelare för att ett nystartat företagande ska nå tillväxt är behovet av finansiella resurser och kunder. Båda delarna kan vara avgörande om ett företag överlever de utmanande första åren. En bredare kundbas kan leda till flera marknadsföringsfördelar vilket är ett noga studerat ämne. LÄS MER

  3. 8. Att utmana befintliga idéer med innovativa processer - En studie om consumer cleantech-företags dynamiska förmågor under uppstartens tidiga faser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Schmitz Jakobsson; Erik Stolt; [2018-06-26]
    Nyckelord :Consumer Cleantech; dynamiska förmågor; startup; smartup; konsument och hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: I allt större utsträckning driver klimatförändringar globala trender som bidrar till förändring av samhällelig, miljömässig och kulturell karaktär. Effekter av globala trender är iakttagbara även på marknaden vilket driver både utbud och efterfrågan på lösningar som möjliggör mer kostnadseffektiva, användarvänliga och hållbara val i relation till dagens utbud av varor och tjänster. LÄS MER

  4. 9. Monteringsstation för verktygstavlor : Konstruktion och framtagning av monteringsinstruktion

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sandra Audo; Pontus Eriksson; [2018]
    Nyckelord :sandra audo pontus eriksson construction mdh product and process development Assembling station tool boards Construction production assembly instructions husmuttern; Monteringsstation verktygstavlor Konstruktion monteringsinstruktion mdh Mälardalens högskola Produkt- och processutveckling sandra audo pontus eriksson husmuttern;

    Sammanfattning : This thesis project has been carried out with Husmuttern AB as the requestor for the job. Husmuttern AB is a company in the start-up phase which works with developing module houses which are recyclable, disassemblable and standardized. The goal for the thesis project is to design an assembly station for mobile tool boards in a Husmuttern factory. LÄS MER

  5. 10. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER