Sökning: "företaget kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 1327 uppsatser innehållade orden företaget kunder.

  1. 1. When Flying is Inevitable : How international companies and business travelers can contribute to the transformation towards a future of sustainable aviation

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Frida Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Carbon Neutral; Business aviation; Sustainable Aviation; Sustainable Strategy; Sustainable Aviation Fuel; Hydrogen; Electric; Switzerland; Technology-Push; DemandPull.; Koldioxidneutralt; affärsflyg; hållbart flyg; hållbar strategi; hållbart flygbränsle; vätgas; elflyg; Schweiz; Technology-Push; Demand-Pull;

    Sammanfattning : This thesis emerged from a question that had been repeating itself in my head for a long period of time: If myself and the rest of the world face the fact that we are likely to keep flying for years to come for reasons somehow considered valid, how can we at the same time still contribute efficiently to achieving a more sustainable future of aviation? Based on this dilemma and focusing on the factor of impact, an actor with the power of creating a larger impact than a single individual was firstly identified. This actor also provides the perspective used in this thesis. LÄS MER

  2. 2. Re-design and usability improvement of Arvue : an AR application displaying house models in their real context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Maja Edström; [2024]
    Nyckelord :UX; Interaction Design; Usability; Augmented Reality; AR; UX; Interaktionsdesign; Användarvänlighet; Augmented Reality; AR;

    Sammanfattning : Building your own house may be the biggest decision and greatest investment of your life, which calls for an informed decision regarding the house design. However, two-dimensional drawings may lack external context and might, for untrained eyes, not communicate how the house will look on its intended site. LÄS MER

  3. 3. Säkerhetsgranskning av DMZ-kraven för CGI:s Digital Portal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Evgenii Nikitin; Cornelis Fernström; [2024]
    Nyckelord :CGI; DMZ; Demilitariserad zon; Nätverkssäkerhet; Nätverkskommunikation; Datakommunikation; IPv4 IPv6; SSO;

    Sammanfattning : Internet är idag en enorm samling av information och möjligheter, där webbservrar bland annat finns placerade för att tillgängliggöra olika webbtjänster. Inom detta arbete har vi i samband med det internationella IT-företaget CGI utfört en analys på säkerhetsaspekter kring webbtjänsten Digital Portal (en självbetjäningsportal) som CGI byggde för att erbjuda tjänster till sina kunder. LÄS MER

  4. 4. Kostnadseffektiva transportlösningar för ett tillverkande företag En fallstudie för Habasit Norden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michaela Eklund; Amanda Wendt; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att hålla nere sina transportkostnader är en utmaning som många företag står inför. Ofta finns kunder utplacerade på olika geografiska platser, och hinder som avsaknad av avtal, höga fraktkostnader och utspridda lager försvårar detta ytterligare. Habasit Norden är en ledande producent på marknaden inom transportband och drivremmar. LÄS MER

  5. 5. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER