Sökning: "förskola styrda aktiviteter"
Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden förskola styrda aktiviteter.
6. Förskolebarns samspel i de spontana och styrda aktiviteterna i förskolan : Hur tar sig barns sociala samspel uttryck i olika situationer?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Leken har en central plats i förskolan och har positiva effekter för barns utveckling och lärande. I förskolan är barnens lek och spontana aktiviteter beroende av hur de vuxna organiserar och strukturerar upp vardagen i vuxenledda aktiviteter och rutinsituationer. LÄS MER
7. Förskollärares strategier för att främja alla barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa hur förskollärare kan arbeta för att alla barn ska kunna stödjas i sin språk- och kommunikationsutveckling i förskolan, samt vad som kan påverka förutsättningarna för detta. Genom studien vill vi belysa vilka strategier förskollärare använder sig av för att främja barns språkutveckling och hur de arbetar för att stödja de barn som är i behov av extra stöd. LÄS MER
8. Barns musikskapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna studie har uppkommit genom mitt egna genuina intresse för musik och för musicerande aktiviteter tillsammans med barn i förskolan. Syftet med denna studie är att undersöka barns musikskapande i förskolan och hur musik kan användas som ett didaktiskt medel. Studien berör barn i åldrarna 3-6 år. LÄS MER
9. Frihet och inflytande ur barns och pedagogers perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Denna studie undersöker förutsättningarna för barns och vuxnas inflytande och frihet i förskolan. Studien bygger på observationer, intervjuer och diskussioner på en förskoleavdelning. LÄS MER
10. Barns inflytande i Sydafrika : En studie om hur några förskollärare i Sydafrika beskriver arbetet med barns inflytande på en förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Abstract The purpose of this study is to gain knowledge of how preschool teachers in South Africa describe the work with children’s influence. To expand and clarify the purpose of the study, the following questions have been chosen. LÄS MER