Sökning: "förtroendekriser"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet förtroendekriser.
16. "Låt samspelet börja" : Vägverkets kommunikationsansvarigas uppfattning av sambandet mellan krishantering och varumärkesvård
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Forskarna är överens, kriser har blivit ett oundvikligt inslag i dagensinformationssamhälle. Ett särskilt fokus ligger på hur immateriella värden påverkas. Immateriella värden syftar bland annat till en organisations varumärke och förtroendekapital. Parallellt med den här utvecklingen har även behovet av god krishantering växt fram. LÄS MER
17. Intern kontroll : en granskning av företagsledningens och den externa revisorns syn på intern kontroll
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Informationsteknologins och revisionens utveckling bidrog till att det under 1980- och 1990-talen växte fram ett behov av att fastställa vad intern kontroll innebär. Internal Control – Integrated Framework, lanserat år 1992 av The Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission, är det internationellt mest erkända ramverket för utformning av intern kontroll. LÄS MER
18. Kriskommunikation för framtiden: en analys av svenska fallstudier inom kriskommunikationsområdet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det uppmärksammas allt fler kriser som behöver kommuniceras och hanteras för att organisationer ska kunna upprätthålla en trovärdighet. På grund av dåligt utförd kommunikation vid själva kriserna kan förtroendekriser uppstå. LÄS MER
19. Kriser och förtroende
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens kommunikationssamhälle har kriser som drabbar företag blivit allt mer förekommande. Inget företag idag går säkert för en kris vilket gör att det måste vara förberett. Krishantering är ett organiserat sätt för att företaget ska kunna fungera så normalt som möjligt under en kris. LÄS MER
20. Låga trösklar och högt till tak: en studie av Svenska Kyrkans identitet och image
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet är undersöka Svenska kyrkans organisationsidentitet för att få ökad kunskap om vilken påverkan den har på organisationens interna såväl som externa kommunikation. Vidare undersöker vi Svenska kyrkans image för att se hur imagen i sin tur påverkar organisationsidentiteten. LÄS MER