Sökning: "fitness influencer"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden fitness influencer.

  1. 1. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Anne Heinicke; Zoe Vagic; [2023]
    Nyckelord :body image; fitness influencer; body dissatisfaction; social comparison theory;

    Sammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER

  2. 2. ”Första steget mot hälsa är ganska simpelt, börja rör på dig mera!” : En kritisk diskursanalys av hur svenska träningsinfluensers konstruerar begreppen hälsa och en hälsosam livsstil på Instagram

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Danielle Galin Wedin; [2023]
    Nyckelord :Fitness; Health; Health-related information; Influencer; Instagram; Hälsa; Hälsorelaterad information; Influenser; Instagram; Träning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. The road to a streamlined influencer marketing: a qualitative research of women’s and men’s attitudes towards fitness influencers and their influence on consumers’ buying decision process

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vivian Wang; Fanny Nabseth; Josefin Guth; [2021]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Betalt samarbete med… -En kvalitativ studie av hur influerare kommunicerar i marknadsförande inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Ekberg; [2020]
    Nyckelord :Authenticity; Influencer; Instagram; Marketing; Semiotics; Stereotypes;

    Sammanfattning : Influencer marketing is one of the fastest growing trends within marketing in Sweden. By using a semiotic analysis, this study aims to analyze how influencers communicate through sponsored posts on Instagram. Two posts each posted by six different influencers were selected for the study. LÄS MER

  5. 5. (O)hälsosamma förhållanden på YouTube : En kvalitativ studie om hur aktiva ungdomar uppfattar att deras hälsobeteenden påverkas av att följa fitness-influencers på YouTube

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ali Ünlü; Rodi Budakci; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Public Health; YouTube; Parasocial Relationships; Health Awareness; Influencer Marknadsföring; Folkhälsan; YouTube; Parasociala Relationer; Hälsomedvetenhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur ungdomar som tränar upplever att fitness-influencers på YouTube påverkar deras hälsobeteenden. Detta för att på så sätt bidra med kunskap åt samhället om den konkreta effekt som marknadsföringen av träning och kost har på sociala mediekanaler för att börja täcka det forskningsgap som berör hälsorelaterade beteenden. LÄS MER