Sökning: "fitness influencer"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden fitness influencer.
1. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER
2. ”Första steget mot hälsa är ganska simpelt, börja rör på dig mera!” : En kritisk diskursanalys av hur svenska träningsinfluensers konstruerar begreppen hälsa och en hälsosam livsstil på Instagram
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
3. The road to a streamlined influencer marketing: a qualitative research of women’s and men’s attitudes towards fitness influencers and their influence on consumers’ buying decision process
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Betalt samarbete med… -En kvalitativ studie av hur influerare kommunicerar i marknadsförande inlägg på Instagram
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Influencer marketing is one of the fastest growing trends within marketing in Sweden. By using a semiotic analysis, this study aims to analyze how influencers communicate through sponsored posts on Instagram. Two posts each posted by six different influencers were selected for the study. LÄS MER
5. (O)hälsosamma förhållanden på YouTube : En kvalitativ studie om hur aktiva ungdomar uppfattar att deras hälsobeteenden påverkas av att följa fitness-influencers på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur ungdomar som tränar upplever att fitness-influencers på YouTube påverkar deras hälsobeteenden. Detta för att på så sätt bidra med kunskap åt samhället om den konkreta effekt som marknadsföringen av träning och kost har på sociala mediekanaler för att börja täcka det forskningsgap som berör hälsorelaterade beteenden. LÄS MER