Sökning: "fokusgruppsdiskussion."

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade ordet fokusgruppsdiskussion..

  1. 16. Interaktivitet mellan människa och verk : En kvalitativ studie runt betraktarens relation till- och interaktion med interaktiva installationer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :David Nerell; [2020]
    Nyckelord :Interaktivitet; Installation; Audiovisuell; Upplevelsestudie; Flow; Teknologibaserad konst; Interaktiv konst.;

    Sammanfattning : Studien undersöker åskådarens relation till en interaktiv installation och hur interaktivitet påverkar denna upplevelse. En problematisering av detta sker för att utforska hur relationen mellan åskådare och verk ser ut och gör ett försök på att besvara hur denna upplevelse kan definieras och beskrivas. LÄS MER

  2. 17. Gymnasieskolans integrerande arbete : En kvalitativ studie för att synliggöra väl fungerande arbetssättatt hantera de utmaningar immigrantelever möter

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Ingrid Andrews; Martina Hurtig; [2020]
    Nyckelord :integration; mångkulturell utbildning; nyanlända; sociala relationer; svenska;

    Sammanfattning : Att integreras i ett främmande land är en komplex process som beror på flera olika faktorer. Förungdomar som migrerar till Sverige är ofta gymnasieskolan den primära kontexten därintegrationsprocessen tar sin början. LÄS MER

  3. 18. Anpassningar för en tryggare tillvaro : En studie om anpassningar för barn i neuropsykiatriska svårigheter i förskolan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Amanda Sjölund; Tove Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka hur anpassningar och tillgänglighet skapas i förskolans lärmiljöer för barn i neuropsykiatriska svårigheter samt hur detta kommer till uttryck i verksamheten utifrån förskollärarnas perspektiv. Arbetet utgår från ett sociokulturellt perspektiv som beskriver hur lärandet sker i den sociala omgivningen, samt ett relationellt perspektiv som belyser att omgivningen bör anpassas efter barnet. LÄS MER

  4. 19. "Alla mail som kommer in ska studsa ut igen" – En studie av hur technostress creators påverkar projekt- och produktionsledare inom mediebranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Astrid Ljungquist; Alexandra Horneij; [2019]
    Nyckelord :Technostress; technostress creators; techno-overload; techno-invasion; projektledare; produktionsledare; e-post;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att bidra till en ökad förståelse för hur technostress yttrar sig hos projekt- och produktionsledare inom olika områden i mediebranschen. Detta genom att undersöka vilka technostress creators (techno-overload, techno-invasion, techno-complexity, techno-insecurity och techno-uncertainty) som påverkar denna yrkesgrupp, samt hur anställda hantera dessa. LÄS MER

  5. 20. Ett arbete organiserat med stor frihet : En kvalitativ studie om skolkuratorers arbete med nyanlända

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Emelie Forsberg; Sara Raappana; [2019]
    Nyckelord :Cooperation; immigrants; organizational theory; school counselor; Nyanlända; organisationsteori; skolkurator; samverkan;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka skolkuratorers upplevelse av arbetet med nyanlända elever inom skolans organisation. Fem skolkuratorer som arbetar i en kommun med många nyanlända elever intervjuades i en kvalitativ undersökning genom en fokusgruppsdiskussion. LÄS MER