Sökning: "freeconomics"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet freeconomics.

  1. 1. Freeconomics in the light of EU VAT Directive : Are free digital services supplied in exchange for personal data VAT taxable?

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alessandro Sampaoli; [2020]
    Nyckelord :Value Added Tax; EU Vat Directive; supply of digital services; freeconomics; personal data; big data; indirect taxation; vat on free digital services; digital services; barter; consideration in kind; VAT taxable; Facebook; internet-based companies;

    Sammanfattning : The digital economy is growing exponentially. Companies such as Facebook and Instagram base their business model on supplying services completely free of charge to billions of users.  This model of business is called “Freeconomics”. These companies generate huge profits from the exploitation of personal data provided by Users. LÄS MER

  2. 2. The good and the gratis : A value aspect on free goods and services

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Catrin Davidson; Denum Nimanthi Abeysekera; [2011]
    Nyckelord :Freeconomics; consumer value; gratis; freemium; gift economy; advertising; use value; exchange value; price - quality relationship; value equity;

    Sammanfattning : Thanks to the Internet, the consumers have access to a world of information and can easily compare the goods and services of one supplier to the other, and so be a part of the value creating process. Price is still key, but since producers are already pushing their costs to the limit, what Chris Anderson calls the “race to the bottom” they have to compete in other manners, meaning they have to dive deeper than lowest of prices. LÄS MER

  3. 3. Hur gott är gratis? : En studie om gratisekonomi

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Fredrik Wahlsten; Hugo Norqvist; [2011]
    Nyckelord :free economy; freeconomics; freemium; premium; third party market; internet pricing; price psychology; freemium; premium; gratis; trepartsmarknad; gratisekonomi; internetprissättning; prispsykologi;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Sociala medier – Och den nya affärslogiken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Söderbaum; Helena Elsmén; Sara Källberg; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; Word of Mouth; konsumentmakt; intellektuellt kapital; kunskapsflöden.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsens syfte är att beskriva och tolka nya mönster i affärslandskapet som har uppkommit, eller förstärkts, som ett resultat av användning av sociala medier. Vidare avser uppsatsen undersöka huruvida dessa mönster kan leda till en förändrad affärslogik, av vikt för företags strategiska val gällande bland annat affärsmodeller och värdeskapande Metod Studien är explorativ och av kvalitativ art med en induktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Freeconomics : Förtydligandet av ett begrepp

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Johansson; Fredrik Ehne; [2008]
    Nyckelord :Gratis; prissättningsstrategi; Internet; Freeconomics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER