Sökning: "game abuse"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden game abuse.
1. A Comparison of Moderation Systems in DOTA2 and League of Legends from a Player Perspective
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : MOBA (multiplayer online battle arena) game is a game genre where players play as two teams, competing against each other team on a battlefield. Toxic behaviors, such as cheating and communication abuse, have been a prevalent phenomenon in MOBA games, and game companies often adopt moderation systems to deal with the toxicity. LÄS MER
2. Opportunities of an Abusive Game Probe
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : How might we encourage playful yet provocative attitudes to explore unfamiliar methods? This thesis investigates how interaction designers can use unusual and thought-provoking methods in their design process. It focuses on understanding the challenges, limitations and opportunities of these types of approaches. LÄS MER
3. Postmodern finans: En explorativ studie om finansiella influensers och marknadsmanipulation
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Avsikten med denna studie har varit att studera problematiken som har uppstått i och med det växande fenomenet finansiella influensers och dess koppling till marknadsmanipulation. Med en explosiv ökning inom aktiehandeln på dagens finansmarknader är det många beslut som inte längre kan definieras med enbart klassisk finansiell teori. LÄS MER
4. Sociala interaktioner i video-slots : En kvalitativ studie om intresset för sociala interaktioner i video-slots och hur det kan utformas för att skapa en bra spelupplevelse samt om det kan bidra till en sundare spelstil
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka om det finns ett intresse för sociala interaktioner i video-slots och hur det i sådana fall kan utformas för att ge användarna en bra användarupplevelse. Onlinekasinon är den spelform som har ökat mest i popularitet i Sverige senaste åren och video-slots är den speltyp som växer mest. LÄS MER
5. What key design features can be identified in creating a tool/game for helping children open up about sexual abuse through the collaboration with health care professionals?
Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : What key design features can be identified in creating a tool/game for helping children open up about sexual abuse through the collaboration with health care professionals? In today’s society, sexual abuse of children is a real and common occurrence. This research will explore what role interactive media can play in helping children open up about abuse as well as identify 11 key design features for designing such a tool. LÄS MER