Sökning: "gap marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 353 uppsatser innehållade orden gap marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Thijssen; Gabriel Ferriere; [2024-01-23]
    Nyckelord :Brand; Brand image; Branding theory; Celebrity endorsement theory; Emotional branding theory; Fan loyalty; Star player;

    Sammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER

  2. 2. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Nome; Alicia Lindahl; Olivia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Love; Influencer Marketing; Social Media Influencer SMI ; Celebrity Endorsement; Endorsers; Men; Source Credibility;

    Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  4. 4. "Drömmen om storvinsten": En kvantitativ studie om attityder till spel om pengar och dess digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionen

    Författare :Philip Persson; [2023]
    Nyckelord :Attityder; Marknadsföring; Spelbolag; Spellagen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Games regarding money can be seen as entertainment and a thrill in life. However, gambling can also lead to financial difficulties when it develops into an addiction. The Swedish National Board of Health and Welfare equates gambling addiction with other addictions such as alcohol and tobacco. LÄS MER

  5. 5. Do consumers trust it? : Exploring consumers trust in artificial intelligence personalization

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ebba Viberg; Louise Halldén; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; personalization; Artificial Intelligence personalization; consumer trust; integrity; ethics; acceptance; marketing;

    Sammanfattning : Background: Artificial intelligence (AI) personalization approaches can increasingly be seen used in society today from businesses using it to analyze the behavior of their consumers to consumers using it to find for example jobs that match their persona. AI personalization delivers unique messages to an individual based on their previous data to improve the consumer experience. LÄS MER