Sökning: "goran"

Visar resultat 21 - 25 av 80 uppsatser innehållade ordet goran.

  1. 21. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER

  2. 22. A Framework for Secure Structural Adaptation

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Goran Saman Nariman; [2018]
    Nyckelord :Self-Adaptive System; Adaptive System; Security; Threat Models; Security Metrics; Structural Adaptation; Reconfiguration Plan; Security Level; Graph-based Threat Models; Dynamic Reconfiguration; Structural Reconfiguration; Attack Graphs; T-HARM; Attack Trees; Attack Graphs Generation; MulVAL;

    Sammanfattning : A (self-) adaptive system is a system that can dynamically adapt its behavior or structure during execution to "adapt" to changes to its environment or the system itself. From a security standpoint, there has been some research pertaining to (self-) adaptive systems in general but not enough care has been shown towards the adaptation itself. LÄS MER

  3. 23. Reinforcement Learning for Uplink Power Control

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alan Goran; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uplink power control is a resource management functionthat controls the signal’s transmit power from a userdevice, i.e. mobile phone, to a base-station tower. It isused to maximize the data-rates while reducing the generatedinterference. LÄS MER

  4. 24. Nyanlända elevers lärande av det naturvetenskapliga språket i grundskolans tidigare år : En intervjustudie om hur sex lärare i årskurs 1–3 arbetar med naturvetenskap för att stötta nyanlända elevers begreppsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Hevin Goran; [2018]
    Nyckelord :Nyanlända elever; naturorienterande ämnen; NO-undervisning; naturvetenskapligt språk; begreppsförståelse; årskurs 1–3; grundskolan.;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka lärares strategier att kommunicera med och stötta nyanlända elever, i årskurs 1–3, i deras lärande av det naturvetenskapliga språket, då främst naturvetenskapliga begrepp, samt synliggöra de möjligheter lärare ger nyanlända elever till att använda sitt förstaspråk i naturvetenskapsundervisningen. Undersökningen genomfördes med hjälp av kvalitativa intervjuer av sex verksamma lärare i årskurs 1–3 för att besvara studiens två frågeställningar: vilka anpassningar anger lärare att de gör i NO-undervisningen för att stötta nyanlända elevers lärande av det naturvetenskapliga språket, då främst naturvetenskapliga begrepp?, samt på vilket sätt anger lärare att de ger nyanlända elever möjligheter att använda sitt förstaspråk i sin interaktion och kommunikation med lärare och klasskamrater i NO-undervisningen?. LÄS MER

  5. 25. Bedömning och betygsättning i ämnet samhällskunskap.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Erdin Durdevic; Goran Pastorkovic; [2018]
    Nyckelord :bedömning; betyg; betygsättning; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Betyg och bedömning är en omfattande process som av många lärare uppfattas somutmanande. Lärare måste utgå från läroplanens kunskapskrav vid betygsättning av elevers kunskaper och bedömningen ska utgå ifrån elevers uppvisade kunskaper kopplade tillundervisningen. LÄS MER