Sökning: "grafisk design forskning"
Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden grafisk design forskning.
16. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER
17. Grafisk navigering i Scania Multi : En studie om grafisk navigering i hierarkiska strukturer
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Scanias digitala informations- och reservdelskatalog Multi är ett verktyg för mekaniker och reservdelspersonal att hitta information om olika komponenter, funktioner och system i ett fordon. Dock upplevs Multi som svårnavigerat och ibland ologiskt, vilket påverkar användbarheten negativt. LÄS MER
18. Gallery of Heartbeats : soma design for increasing bodily awareness and social sharing of the heart rate through sensory stimuli
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Elevated heart rate is considered to be an indicator of stress. Thus, noticing one’s own heartbeat can have a negative connotation. Yet, the heartbeat is simply a physiological function, neither positive nor negative in itself, that is experienced in diverse contexts, such as medical, athletic, or intimate. LÄS MER
19. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER
20. Att hitta rytmen för ett unikt uttryck : En kvantitativ innehållsanalys av hälso- och sjukvårdens visuella uttryck
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Det här projektet utfördes på uppdrag av hälsovårdsföretaget Din Rytm med syftet att ta fram en enhetlig visuell profil anpassad till företagets webbplats som samstämmer med och kommunicerar verksamheten. För att den visuella profilen skulle hålla sig till branschen och nå särprägel studerades det visuella uttrycket på webbplatser inom Din Rytms branschområde: hälso- och sjukvårdsbranschen med tjänster kring kvinnokroppen. LÄS MER