Sökning: "grafisk design forskning"

Visar resultat 16 - 20 av 54 uppsatser innehållade orden grafisk design forskning.

  1. 16. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Solvej von Malmborg; Tony Martinsson; [2020]
    Nyckelord :Audio logos; sound logos; sonic logos; melodic contour; pitch contour; audio branding; sound branding; sonic branding; brand personality; brand perception; Ljudlogotyper; melodisk kontur; ljudbranding; varumärkespersonlighet; varumärkesuppfattning;

    Sammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER

  2. 17. Grafisk navigering i Scania Multi : En studie om grafisk navigering i hierarkiska strukturer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Elly Hahne; [2020]
    Nyckelord :informationsdesign; informativ illustration; grafisk navigering;

    Sammanfattning : Scanias digitala informations- och reservdelskatalog Multi är ett verktyg för mekaniker och reservdelspersonal att hitta information om olika komponenter, funktioner och system i ett fordon. Dock upplevs Multi som svårnavigerat och ibland ologiskt, vilket påverkar användbarheten negativt. LÄS MER

  3. 18. Gallery of Heartbeats : soma design for increasing bodily awareness and social sharing of the heart rate through sensory stimuli

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Eva Maria Veitmaa; [2020]
    Nyckelord :Biofeedback; digital mindfulness; mixed reality; multisensory experience; soma design; Biofeedback; digital mindfulness; delad verklighet; multisensorisk upplevelse; soma-design;

    Sammanfattning : Elevated heart rate is considered to be an indicator of stress. Thus, noticing one’s own heartbeat can have a negative connotation. Yet, the heartbeat is simply a physiological function, neither positive nor negative in itself, that is experienced in diverse contexts, such as medical, athletic, or intimate. LÄS MER

  4. 19. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Nydelius; Julia Trotzig; [2019]
    Nyckelord :Storytelling; servicelandskap; grafisk design; restaurang; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER

  5. 20. Att hitta rytmen för ett unikt uttryck : En kvantitativ innehållsanalys av hälso- och sjukvårdens visuella uttryck

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Maja Lundquist; Sanna Mogren; [2019]
    Nyckelord :Visual brand profile; Healthcare; Website; Graphic design; Visuell profil; Hälso- och sjukvård; Webbplats; Grafisk design;

    Sammanfattning : Det här projektet utfördes på uppdrag av hälsovårdsföretaget Din Rytm med syftet att ta fram en enhetlig visuell profil anpassad till företagets webbplats som samstämmer med och kommunicerar verksamheten. För att den visuella profilen skulle hålla sig till branschen och nå särprägel studerades det visuella uttrycket på webbplatser inom Din Rytms branschområde: hälso- och sjukvårdsbranschen med tjänster kring kvinnokroppen. LÄS MER