Sökning: "green shared vision"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden green shared vision.

  1. 1. To be or not to be…green, that is the question

    L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zikang Chen; Anna Mellin; Ivelina Petkova; [2022]
    Nyckelord :Corporate branding; green brand culture; green brand image; green shared vision; green corporate branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the roles of brand culture, brand image and brand vision in the context of “green” corporate brands, and identify pitfalls when these elements are not aligned. Methodology: Qualitative research method using primary data (interviews with former and current employees) and secondary data. LÄS MER

  2. 2. Bevara grönytors smådjursliv : Hur robotgräsklippare kan utvecklas för att uppnå ökad djursäkerhet

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och design

    Författare :Sara Malmer; Ludwig Grönbäck; [2022]
    Nyckelord :innovation; animal safety; safety; product development; testing; innovation; djursäkerhet; säkerhet; produktutveckling; testning;

    Sammanfattning : Köpintresset för robotgräsklippare har under år 2011–2016 ökat drastiskt. Med särskilt fokus på igelkottar har dess population genomsnittligt minskat parallellt. I och med delad levnadsyta i grönområden, spekuleras det kring en potentiell koppling. LÄS MER

  3. 3. What Moves You? : A Study of Mode Shift Motives in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Alexander Gaio; [2020]
    Nyckelord :mode shift; travel behaviour; mobility management; theory of planned behaviour;

    Sammanfattning : What causes people to change their primary transportation mode and sustain the change in the absence of an incentive? Shifting towards sustainable modes is a vision shared by many municipal, regional, national and international bodies around the world, but it is difficult to change individuals’ behaviour, especially when there is no incentive to do so. Through understanding how individuals make decisions about their planned behaviour and determining what are opportune moments to re- learn travel habits, it may serve as a key opportunity to influence sustainable mode share. LÄS MER

  4. 4. Urban dagvattenhantering med regnträdgårdar : gestaltningsförslag för Gårdsgatan i Norra Djurgårdsstaden

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Lagerkvist; Sofia Bååth; [2015]
    Nyckelord :dagvattenbädd; ekologisk dagvattenhantering; Norra Djurgårdsstaden; Rain Garden; regnträdgård;

    Sammanfattning : I Stockholm pågår i dagsläget ett stadsutvecklingsprojekt som kallas Norra Djurgårdsstaden, där visionen är att skapa en hållbar och klimatanpassad stadsdel i världsklass. Stockholms stad har valt att bland annat arbeta med olika former av ekologisk dagvattenhantering i projektet, där en av dessa former är regnträdgårdar. LÄS MER

  5. 5. Den gröna myten : En kommuns strategiska arbete mot hållbarhet, samarbetsanda och affärsmöjligheter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Hultman; Malin Olofsson; [2015]
    Nyckelord :Sustainability; green strategy; culture; values; attitude changes; political unity; motivation.; Hållbarhet; grön strategi; kultur; värderingar; attitydförändringar; politisk enighet; motivation.;

    Sammanfattning : Our aim is to create a greater understanding for how Växjö Municipality is working with their vision, strategy and brand, and also how it is perceived by the business sector. This understanding will help us to highlight success factors and pitfalls that exist in the creation, implementation, and maintenance of a municipality’s identity, image and profile to convince the business sector to follow. LÄS MER