Sökning: "green corporate branding"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden green corporate branding.

  1. 1. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER

  2. 2. To be or not to be…green, that is the question

    L1-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Zikang Chen; Anna Mellin; Ivelina Petkova; [2022]
    Nyckelord :Corporate branding; green brand culture; green brand image; green shared vision; green corporate branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the roles of brand culture, brand image and brand vision in the context of “green” corporate brands, and identify pitfalls when these elements are not aligned. Methodology: Qualitative research method using primary data (interviews with former and current employees) and secondary data. LÄS MER

  3. 3. Socially Sustainable Office Buildings - A better business for everyone

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Dunja Kantola; [2020]
    Nyckelord :Certification; Green Building; Social Sustainability; WELL Building Standard; Employer Branding; Risk Society;

    Sammanfattning : Buildings account for 39 per cent of the global greenhouse gas emissions, therefore the way buildings are constructed and utilized plays an important role in the transition to a sustainable future. Environmental Certification Systems (ECS) functions as a catalysator for sustainable solutions within the building industry and is seen as a hygiene factor for property owners today. LÄS MER

  4. 4. The Quest for the Holy Grail : How Nordic sports businesses incorporate sustainability and how it can be used as a strategy for competitive advantage

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Aleksi Leino; August Rosén; [2020]
    Nyckelord :Corporate sustainability; Nordic sports businesses; competitive advantage; sustainability marketing; branding; greenwashing; the UN Goals for Sustainanable Development.;

    Sammanfattning : Creating a competitive advantage is often contextualized as the finding the Holy Grail of strategy. This study examines how Nordic sports businesses incorporate sustainability and how it can be used as a strategy to create a competitive advantage. LÄS MER

  5. 5. CSR inom mejeri- och klädbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters åsikter kring CSR inom två olika branscher

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :David Grönlund; Johan Hirsch Rabe; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Consumer Decision Strategy; Green marketing; Eco-branding; Greenwashing; Dairy industry; Clothing industry; Sustainability; Consumer behavior; Corporate Social Responsibility; CSR; Konsumenbeteende; Grön marknadsföring; Gröna varumärken; Greenwashing; Mejeribranschen; Klädbranschen; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Implementation av ett CSR-engagemang innebär stora ekonomiska påfrestelser på ett företag vilket kan visa sig vara problematiskt för företag då konsumenterna uppger att de är villiga att överväga CSR men när det gäller verklig konsumtion är det få konsumenter som tar hänsyn till CSR. Syftet med denna uppsats är därför att kartlägga åsikterna om företags CSR inom mejeribranschen och klädbranschen hos konsumenter i Stockholm län. LÄS MER