Sökning: "grundsärskolelärare"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet grundsärskolelärare.
1. Nyanlända elever i grundsärskolan : Grundsärskolelärares beskrivningar av pedagogiska förutsättningar i undervisningen av nyanlända elever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra till kunskapsutvecklingen rörande undervisningens pedagogiska förutsättningar vad gäller nyanlända elever i grundsärskolan. De senaste åren har ett flertal nyanlända elever mottagits i den svenska grundsärskolan. LÄS MER
2. Arbete med extra anpassningar i matematik : En intervjustudie med lärare i grundskola och grundsärskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : För att förtydliga skolans ansvar med att erbjuda alla elever stöd och stimulans genomfördes en ändring i Skollagen år 2014. Skolinspektionens granskning visade att skolors arbete med extra anpassningar behövde utvecklas för att kunna erbjuda alla elever det stöd som de är i behov av. LÄS MER
3. ”Grundsärskolan är en särskild skola för tusendets pedagogik” - grundsärskolelärare berättar om sin undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
4. Grundsärskoleelevers inkludering i grundskolan : Några lärares perspektiv på vad som påverkar grundsärskoleelevers inkludering i grundskolan.
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med studien är att beskriva några lärares perspektiv på hur grundsärskoleelever påverkas av att vara inkluderade i grundskolan. För att samla in data till studien har den kvalitativa forskningsintervjun använts som metod. LÄS MER
5. Betyg och bedömning i grundsärskolan : En studie om fem grundsärskolelärares användning av betyg och bedömning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Följande empiriska studie har som syfte att ta reda på hur grundsärskolelärare använder sig av betyg i sitt arbete, vad dessa enligt lärarna har för relevans för eleverna samt om de anser att betygen är en exkluderande faktor ute i samhället. Studien bygger på halvstrukturerade intervjuer med fem grundsärskolelärare. LÄS MER