Sökning: "hållbarhet marknadsföring kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 61 uppsatser innehållade orden hållbarhet marknadsföring kommunikation.
11. Hållbarhet - trendigt säljord eller viktigt budskap?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Using sustainability claims as a sales pitch is starting to be the new norm, even though some products aren’t even close to being environmentally friendly. Marketers are exploiting the consumers lack of knowledge in sustainability as a way to convince them that their products are a good choice, especially in the fashion industry. LÄS MER
12. Besöksnäringens roll i utvecklingen : En studie om besöksnäringens roll i Värmlands regionala utveckling, hållbarhet och dess marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Regional utveckling är ett område som enligt tidigare forskning uppfattas som komplext ämne, där många faktorer är med och påverka, där besöksnäringen är något som kan påverka regional utveckling i både regionen och utanför. I den regionala utvecklingen finns även faktorer kring styrning, marknadsföring och kommunikation som kan påverka hur destinationer påverkas av besöksnäringen, samt vilka resurser som kan användas i de olika områdena. LÄS MER
13. Framtidens Reklam: Hållbar Marknadsföring : En studie om hur man marknadsför ekologisk hållbarhet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This study made by Jesper Lundqvist and Filip Sandström examines and analyses different companies to get an understanding on sustainable marketing. Its purpose is to then create a handbook on how to market sustainability and how to avoid greenwashing. LÄS MER
14. Accelerating the Transition to Sustainability : Identifying Drivers and Barriers
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : As corporations have attained an increasing focus in the sustainability debate, so have the expectations of their sustainability performance. Rather than having a sole focus on an ad hoc mix of philanthropic actions, researchers now begin to call for businesses to recognize their role in broader societal sustainability challenges. LÄS MER
15. Hållbar konsumtion : IKEA:s möjlighet att uppmuntra kunder till miljömässigt hållbara beteendeförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att uppnå hållbar konsumtion krävs förändrade konsumtionsbeteenden. Beteendeförändringar i form av långsiktigt lärande är en tids- och energikrävande process som kräver medvetenhet, reflektion och repetition av önskvärda beteenden. LÄS MER