Sökning: "handel tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden handel tjänsteföretag.
1. Konsten att behålla och utveckla medarbetare : En kvalitativ fallstudie på ett finansiellt tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
2. Skalbolagsreglerna en kritisk granskning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : A shell company is a company where the company’s assets mainly consist of cash, securities and other similar liquid assets. The shell company can be: a limited liability company, an economic association or a general partnership. LÄS MER
3. Etableringsförutsättningar i en övergångsekonomi : Svenska tjänsteföretag i Ryssland
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den omfattande globaliseringen har bland annat medfört att flera marknader har öppnats upp och internationell handel har ökat kraftigt. Företags internationalisering ses som en tidskrävande och komplicerad process. LÄS MER
4. Momsens! : En kvalitativ studie om 2010 års nya momsregler och deras påverkan på svenska tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Bakgrund År 1994 trädde den första upplagan av Mervärdesskattelagen i kraft i Sverige och lagen har sedan dess reglerat den svenska skatteinbetalningen. Sedan Sveriges inträde i EU påverkas vår lagstiftning av bestämmelser inom EU, så som direktiv och förordningar. LÄS MER
5. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER