Sökning: "handel tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden handel tjänsteföretag.

  1. 1. Konsten att behålla och utveckla medarbetare : En kvalitativ fallstudie på ett finansiellt tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lumnije Gashi; Lina Larsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Skalbolagsreglerna en kritisk granskning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Natalya Werner Lukyanova; [2011]
    Nyckelord :skalbolag; skalbolagsdeklaration; skalbolagsregler; skalbolagsbestämmelser; skalbolagsbeskattning; Business and Economics;

    Sammanfattning : A shell company is a company where the company’s assets mainly consist of cash, securities and other similar liquid assets. The shell company can be: a limited liability company, an economic association or a general partnership. LÄS MER

  3. 3. Etableringsförutsättningar i en övergångsekonomi : Svenska tjänsteföretag i Ryssland

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anastassia Karlsson; Julia Wiktorsson; [2009]
    Nyckelord :Internationalisering; etablering; etableringshinder; nätverk; kulturellt avstånd;

    Sammanfattning : Den omfattande globaliseringen har bland annat medfört att flera marknader har öppnats upp och internationell handel har ökat kraftigt. Företags internationalisering ses som en tidskrävande och komplicerad process. LÄS MER

  4. 4. Momsens! : En kvalitativ studie om 2010 års nya momsregler och deras påverkan på svenska tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Jolina Orrell; Lina Lidström; [2009]
    Nyckelord :moms;

    Sammanfattning : Bakgrund År 1994 trädde den första upplagan av Mervärdesskattelagen i kraft i Sverige och lagen har sedan dess reglerat den svenska skatteinbetalningen. Sedan Sveriges inträde i EU påverkas vår lagstiftning av bestämmelser inom EU, så som direktiv och förordningar. LÄS MER

  5. 5. Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Bruzelius; Ola Hallenheim; [2007]
    Nyckelord :servicemöte; tjänster; relationer; självservice; sst; sst-system; konkurrensfördel; e-handel; banker; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ämne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ”levererar” service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. LÄS MER