Sökning: "hotell turism"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden hotell turism.
21. Välkommen till Stockholm : En fallstudie om samarbete inom Stockholms hotellsektor
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett destinationsutvecklingsperspektiv studera Stockholms hotellsektors samarbete med Stockholm Visitors board. Det visas i studien att turism har stor betydelse för världsekonomin och Sverige. Destinationer, liksom företag, konkurrerar med varandra för att locka turister. LÄS MER
22. Organisationsprocesser på hotell i Sverige : En jämförande studie mellan nyöppnad och löpande verksamhet
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Sweden’s tourism increases and new hotel opens. Since 1978 to 2011, the hotel rooms in Sweden doubled. International congresses, sports- and artistic events are a few examples of what affects the hotel industry. Sweden is seen as an attractive destination and future forecast looks to have a positive trend. LÄS MER
23. All inclusive hotell ”All inclusive är bättre fast ändå sämre”
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Inledning: All inclusive är ett koncept som på senaste år blivit mycket populärt och många resebolag erbjuder idag resor med All inclusive. Men det finns också en del negativa aspekter till dessa resor och de handlar bland annat om påverkan på miljön, den lokala turistnäringen och hur villkoren är för de anställda på hotellen med All inclusive. LÄS MER
24. Anknytningsteorins tillämpning i arbetslivet - en studie av medarbetarens anknytningsstilar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : The main purpose of this study was to examine the subordinate’s relationship to his/her closest manager, from the perspective of attachment theory. This was accomplished by comparing the attachment styles to the parents and attachment style to the manager. LÄS MER
25. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER