Sökning: "hur lärare arbetar med addition"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden hur lärare arbetar med addition.
1. LABORATIONSSEKVENS MER ÄPPELJUICE : En utveckling av en lärarhandledning för en laborationssekvens som inkluderar en öppen laboration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : John Deweys teori “learning by doing” synliggörs i svenska läroplaner, exempelvis för Naturvetenskapsprogrammet, där samspelet mellan teori och praktiskt arbete betonas i examensmålen. Laborationer och experiment bör utgöra en central del i kemiundervisningen. LÄS MER
2. MOTIVATION och LÄRANDE sonderingar kring TVÅLÄRARSKAPET
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Detta examensarbete grundades på en kvalitativ och empirisk studie. Målsättningen har varit att utröna vilka teorier och faktorer som kunde bidra till elevers motivation och lärande, och hur lärare verksamma i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen ser på möjligheterna att kunna påverka denna. LÄS MER
3. Godkänd eller ej, det är frågan : Lärares tankar om den nya kursplanen i sfi.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Den 1 januari 2022 implementerade Skolverket en ny kursplan för delar av vuxenutbildningen. Denna nya kursplan innebar en övergång från en femgradig betygsskala (A-E) till en tvågradig(G-IG) med förhoppningar om att detta skulle öka elevernas genomströmning. LÄS MER
4. Delaktighet under tvång : Hur beskriver lärare inom SiS skolverksamhet sitt arbete för att främja flickors delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Eleverna inom Statens institutionsstyrelse (SiS) befinner sig i en speciell skolkontext. Det vanligast förekommande är att elever placeras på SiS utifrån lagen om vård av unga (LVU) och placeringen sker genom tvång (Karlsson & Linde, 2021). Individens hela liv ska rymmas inom institutionen: fritid, behandling och skola (Enell et al. LÄS MER
5. Lärares arbete med att väcka och underhålla elevers läsmotivation : En kvalitativ studie om hur lärare inspirerar och motiverar elever till läsning.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : En stor del av kommunikationen i vårt samhälle sker igenom skriftspråk, så som böcker och andra texter. Läsförmåga är nödvändig för att ta del av skriftspråket. Läsutvecklingen är komplex och lärares stöttning i den är viktig, dessutom är intresse för litteratur och dess innehåll en viktig komponent för läsutveckling. LÄS MER