Sökning: "ica maxi marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden ica maxi marketing.

  1. 1. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; Saga Sjöling; [2020]
    Nyckelord :sustainable marketing strategies; Swedish food; nudging; 4C’s; labeling; sustainability; ICA; locally produced food; dairy; meat;

    Sammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER

  2. 2. Scan to Satisfaction : A qualitative approach: How the self-scanning technology affects the customer participation process and its outcomes.

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Carlotta Rathsack; Maximilian Hoffmann; [2016]
    Nyckelord :Technology; SST; Sweden; grocery retail; customer perspective; customer behavior; customer participation; customer satisfaction; service-marketing;

    Sammanfattning : Abstract In a constantly changing retail market environment, in which technology is observed as a key to strengthening the competitive advantage of the companies, self-service technology is in the center of the customer participation, and its resulting benefits are the task of this research to identify them. A few researchers have conducted a qualitative approach to understand the relationship between customer participation and its outcomes, customer satisfaction and customer loyalty. LÄS MER

  3. 3. Fallguld : Grafisk identitet för chutneyprojektet Fallguld

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Annie Hjälmefjord; [2015]
    Nyckelord :Grafisk design; marknadsföring; förpackning; matsvinn; hållbarhet
 
 
;

    Sammanfattning : Varje år slänger vi i Sverige flera ton ätbar mat för att den inte har det rätta utseendet eller för att bäst-före-datumet närmar sig. Det är varken ekologiskt eller ekonomiskt hållbart. Maten skulle kunna användas till något bättre. LÄS MER

  4. 4. Store image perceptions

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Wikström Linus; [2015]
    Nyckelord :Store image; Customer satisfaction; Store Loyalty; Perception; Retail mix;

    Sammanfattning : Abstract Background The food retail business is characterized by fierce competition between a few large actors and low switching costs for consumers due to the similar offerings of the stores. In an oligopolistic market struc- ture like this it is critical for stores to create a loyal customer base in order to gain a competitive advantage. LÄS MER

  5. 5. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Djedovic; [2015]
    Nyckelord :Sensory Marketing; multi-sensory brand experience; senes; sight; hearing; smell; taste; touch; Sinnesmarknadsföring; Multisensorisk varumärkesupplevelse; sinnen; syn; hörsel; lukt; smak; känsel;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen.   Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER