Sökning: "implementering sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden implementering sociala medier.

  1. 1. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Unga vuxnas syn på offentligt finansierade sociala medier : Potentiella syften, funktioner och skillnader jämfört med kommersiella plattformar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elin Lundqvist; Erik Nordmark; [2023]
    Nyckelord :sociala medier; public service; framtidsstudier; participatory futures; kontrafaktiska scenarier;

    Sammanfattning : As many of the issues associated with large commercial social media platforms can be attributed to their business models, it is important to explore platforms with alternative business models. Therefore, this study explores how young adults, aged 18-30, envision a Swedish publicly funded social media platform in terms of its purpose and functionality, the difference compared to commercial platforms, and how young adults view its potential implementation in Sweden in 2023. LÄS MER

  3. 3. Marknadsförares attityd av marknadsföringstrenderna händelser, reels och Tiktok : En kvalitativ undersökning av marknadsföringstrender

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Alexandra Coloma Johansson; Melinda Neugebauer; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföringstrender; händelser; reels; Tiktok; Social penetrationsteori; teknikacceptansmodellen.;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen tillförs ständigt nya marknadsföringsmöjligheter där tidigare forskning betraktar sociala medier som en aktuell marknadsföringsstrategi, där främst videobaserade funktioner uppmärksammats och blivit en marknadsföringstrend. Därför är det vanligt att se marknadsföring som ofta sker genom online videos där händelser, reels och Tiktok identifieras som starka marknadsföringsverktyg som är aktuella och trendar. LÄS MER

  4. 4. Strategiskt lyssnande på sociala medier. En studie av hur en kommun praktiserar lyssnande på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Jönsson; Victoria Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Strategiskt lyssnande; strategisk kommunikation; sociala medier; Facebook; intressenter; externt lyssnande; Malmö stad Strategic listening; strategic communication; social media; stakeholders; external listening; municipality of Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : The importance of listening as a part of organizations' strategic communication has been stated in previous research, as well as the possibilities of listening on social media. But the question that remains is: how can strategic listening be put into practice on social media? There is an identified lack of research that highlights how strategic listening can be applied to social media in the practice of organizations, which this study therefore aims to contribute to. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring på sociala medier : En kvalitativ studie om marknadsföringsstrategier av kryssningsturism på TikTok och Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Izabelle Rasmussen; Lydia Fagerholm; Olivia Wikström; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Social media; Cruise tourism; Viking Line; Tallink Silja; Gap- analysis.; Marknadsföringsstrategi; Sociala medier; Kryssningsturism; Viking Line; Tallink Silja; Gap-Analys;

    Sammanfattning : The study has focused on the marketing strategy for the tourism cruises in the Baltic Sea,specifically Viking Line Sweden and Tallink Silja’s Sweden. The purpose of the study is tosee their marketing strategy on the social media platforms TikTok and Instagram and howtheir users interact with their posts. LÄS MER