Sökning: "individuellt och i grupp"
Visar resultat 26 - 30 av 327 uppsatser innehållade orden individuellt och i grupp.
26. Den välfungerande distanslaborationen : Vad man bör tänka på vid införandet av en laboration på distans
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktikSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka potentialen i distanslaborationer. Möjligheten till att laborera på distans kan vara en viktig del av undervisningen då man av olika skäl inte kan vara fysiskt närvarande i en laborationssal. LÄS MER
27. Foder- och ströåtgång, gödselproduktion samt arbetstid i olika stallsystem
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Hästen domesticerades för omkring 6000-8000 år sedan. Ett behov av inhysning skapades sedan hästen började användas av människan. Vid inhysning av häst ska lagen följas och hästens naturliga beteenden och behov tillgodoses. Hästen ska utfodras tillräckligt med grovfoder för att tillgodoses behov av sysselsättning och växtfibrer. LÄS MER
28. Musik och sport: Med ”tro i våra hjärtan”. : En kvalitativ studie om musiken ochsupportramsornas funktion och användning i hockeysammanhang.
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : Den här uppsatsen efterforskar vilken funktion och användning supportramsor och deninspelade musiken har i hockeysammanhang och för fem unga vuxna i Sverige med intresse förÖrebro hockey, som uppsatsen är avgränsad till. Studien undersöker även om musiken ellersupportramsorna kan ha en roll som identitetskonstruktörer för publiken. LÄS MER
29. Boksamtal i gymnasiet : En studie om fem svensklärares erfarenheter av boksamtal i litteraturundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att genom två forskningsfrågor ta reda på hur femlegitimerade svensklärare arbetar med boksamtal, samt vad de anser attboksamtalet har för påverkan på deras elever. I studien användes en kvalitativmetod, där fem legitimerade svensklärare individuellt intervjuades. LÄS MER
30. Miljöns utformning på förskolan utifrån barns behov : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivning av deras möjligheter att utforma miljön utifrån barns behov och intressen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien har för avsikt att undersöka hur förskollärare beskriver sin möjlighet att utforma miljön för att kunna främja barns utveckling med det sociokulturella perspektivet som utgångspunkt. Studien bygger på tio semistrukturerade intervjuer med förskollärare utifrån en kvalitativ ansats. LÄS MER