Sökning: "inflytande på fritids"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden inflytande på fritids.
11. Elevinflytande och delaktighet på fritidshemmet : En studie om elevernas och pedagogernas syn på elevinflytande och delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska hur fritidspersonal arbetar med elevinflytande på fritidshem samt hur begreppen elevinflytande och delaktighet uppfattas av pedagogerna. I studien har jag också utforskat elevernas syn på elevinflytande och delaktighet. LÄS MER
12. Hur ser barn i fritidshem på sina sociala relationer?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur barnen ser på sina sociala relationer. Detta genom att göra fokusgruppsintervjuer med barn i åldrarna 6–10 år inskrivna vid fyra olika fritidshem. Undersökningen grundas på en kvalitativ metod som har till syfte att synliggöra deltagarnas varierande och gemensamma uppfattning om ämnet. LÄS MER
13. "Jag går ut mest med mina kompisar men om de är där så är jag där ibland spelar vi pingis" : en studie om barns meningsfulla fritid
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att ta reda på vad barn på ett fritidshem tycker om att göra på sin fritid. Det stora fokuset i undersökningen är att se vilka aktiviteter som barnen väljer att göra när de befinner sig på sitt fritidshem och vad de väljer att göra när de inte är där. LÄS MER
14. "På fritids tänker man inte på att man lär sig saker" : Lärande på fritidshem
Magister-uppsats, FritidshemSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärande på fritidshem. Idag vistas många skolbarn på fritidshem före och efter den obligatoriska skolan och under lovdagar. Det är därför av intresse att undersöka det lärande som sker där utifrån antagandet att lärande äger rum ständigt och jämt, tillsammans med andra och i alla miljöer. LÄS MER
15. På samlingen får man räcka upp handen : en studie om demokrati på fritids
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund Barn bör ges mer inflytande över verksamheten. De växer tillsammans med ansvaret och genom ökat ansvar får de stärkt självkänsla. De kan då hjälpa sig själva bättre och förbättra verksamheten på ett positivt sätt (Tiller, 1999). LÄS MER