Sökning: "inside sales"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden inside sales.
1. Fair NFTs evaluation based on historical sales, market data and NFTs metadata
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Blockchain technology is rapidly growing and with it, the opportunities it brings. Non-fungible tokens (NFTs) are a type of token that represents unique data that can be owned and traded on a blockchain. LÄS MER
2. Koncentrat av Järna
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Koncentrat av Järna är ett Folkets hus+ som fokuserar på landskapet och de befintliga aktiviteter i Saltå by och Järna, Södertälje. Visionen är att skapa en plats som representerar Järna och allt vad de har att erbjuda. LÄS MER
3. Effekter av ätbara perenner som inslag i den småskaliga grönsaksproduktionen : en intervjustudie i social, ekonomisk och ekologisk hållbarhet
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : I det här arbetet undersöks hur en introduktion av perenna grödor kan påverka den småskaliga grönsaksproduktionens sociala, ekonomiska och ekologiska hållbarhet, med avstamp i att många småskaliga odlare har svårt att få företaget att gå runt. I denna studie har kvalitativ information samlats in genom fem intervjuer med småskaliga odlare som integrerat ätbara perenner i form av bär, frukt, grönsaker och nötter i sina odlingar, detta för att få en bild av hur det ser ut inifrån företagen. LÄS MER
4. Global Diversification and IPO Underpricing
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : We examine whether global diversification is influencing the underpricing of an initial public offering, and hypothesize that it reduces the first day return of an offering. To investigate this, we employ a quantitative approach and conduct OLS regressions with four different independent variables. LÄS MER
5. Talk about value, not product... : The solution to widen the sales pipeline?
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Business-to-business (B2B) organizations are facing challenges related to complex sales cycles and increasing competition, resulting in more value-driven sales processes and a holistic ecosystem for the B2B marketplace. Recent studies have acknowledged the lack of research on inside sales and sales development in B2B organizations. LÄS MER