Sökning: "intervjuguide pedagogik"
Visar resultat 41 - 45 av 154 uppsatser innehållade orden intervjuguide pedagogik.
41. Äventyrsguiders upplevelse av flow vid utomhusaktiviteter
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Detta är en studie vars syfte var att undersöka hur äventyrsguider upplever en känsla av flow när de utför olika typer av utomhusaktiviteter. Studien har riktat in sig på flowteorin, då det är en känsla som många troligtvis kan relatera till. LÄS MER
42. Emotionell kompetens och svåra besked. : En kvalitativ studie utförd hos Kronofogden.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Sambandet mellan emotionella kompetenser och svåra besked är ett relativit outforskat område, den tidigare forskningen har bedrivits i huvudsak inom vårdvetenskap. I denna studie studeras vilka emotionella kompetenser respondenterna anser sig behöva för att kunna lämna svåra besked och vad ett svårt besked är enligt deras uppfattning. LÄS MER
43. Integration av nyanlända barn i förskolan : Förskollärares erfarenhet och förhållningssätt till integration
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : ABSTRACT The aim of this study is to describe the preschool teacher's perception of the integration work in pre-school, with newly arrived children and their families. The study describes the experiences and the attitudes of preschool teachers approach to newly-arrived children in preschool. LÄS MER
44. Lika barn leker bäst : En intervjustudie om vårdnadshavares val av fristående och kommunal förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Educare är ett begrepp som används inom förskolan och är en kombination av lärande och omsorg. Förskolan strävar i Sverige efter att ge varje barn en likvärdig uppväxt som består av omsorg, lärande och socialisation oberoende av vårdnadshavarnas socioekonomiska bakgrund. LÄS MER
45. Konsten att utveckla och behålla sina medarbetare : ur chefers perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla kunskap om chefers uppfattningar om villkoren för att medarbetare ska stanna kvar på arbetsplatsen. Särskilt fokus läggs på synen på kompetensutvecklingens roll. Studiens metod är av kvalitativ karaktär. Inledningsvis presenteras relevant litteratur och tidigare forskning kring området. LÄS MER