Sökning: "intervjuguide pedagogik"
Visar resultat 26 - 30 av 154 uppsatser innehållade orden intervjuguide pedagogik.
26. Specialpedagogers möjligheter och omöjligheter : En studie om specialpedagogers inflytande i det systematiska kvalitetsarbetet inom förskolan
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka specialpedagogers inflytande och arbete med det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan. Det presenterades utifrån två frågeställningar som inriktade sig på att belysa specialpedagogers beskrivningar utifrån sin roll gällande det systematiska kvalitetsarbetet, samt hur det skulle kunna främja verksamhetens utvecklingsarbete. LÄS MER
27. Den Gröna massan : Socialisation i en organisation med tydliga strukturer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : För nyanställda är socialisationsprocessen ett avgörande steg, i övergången till en ny organisation finns utmaningar och aspekter som är avgörande för hur väl en individ kommer in i och blir en del av arbetsplatsgemenskapen. Organisationer använder sig av olika taktiker för att strukturera upp socialiserings- och lärandeprocesser för nyanställda. LÄS MER
28. En kvalitativ studie om den upplevda motivationen bland tjejer till att utöva idrott
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Sverige ligger i framkant när det gäller medlemsantalet i idrotts-och motionsföreningar samt jämställdhetsarbetet i förhållande till andra europeiska länder. Svenska tjejer i åldern 16–18 år ägnar sig åt fysisk aktivitet i mindre omfattning till skillnad från killarna. LÄS MER
29. Språkutvecklande och differentierad undervisning : - ett stöd för elever med språkstörning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Magnusson, Eva och Stenflo, Anna (2021), Språkutvecklande och differentierad undervisning – ett stöd för elever med språkstörning. Speciallärarprogrammet språk-, skriv- och läsutveckling, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
30. ”Det här ska vara en kort tid i mitt liv och sen ska jag vidare” : Deltagare och stöd- och matchningsaktörers olika perspektiv på stöd i karriären
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Den här studien är en kvalitativ jämförande fallstudie med syftet med att jämföra hur det stöd olika aktörer ger motsvarar deras deltagares behov och förväntan när de befinner sig i en omställningsprocess. Studien utgår från individernas och aktörernas perspektiv och intervjuer har genomförts med hjälp av en semistrukturerad intervjuguide. LÄS MER