Sökning: "intervjuguide pedagogik"
Visar resultat 31 - 35 av 154 uppsatser innehållade orden intervjuguide pedagogik.
31. ”Det finns alltid lösningar i livet, även i mobbningssituationer” : En kvalitativ studie om hur HR förebygger, hanterar och upplever arbetsplatsmobbning
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Mobbning förekommer överallt på arbetsplatser runt om i världen. Det är ett ökande globalt problem som behöver belysas. Arbetsplatsmobbning kan leda till både psykiska och fysiska besvär som depression och hjärt- och kärlsjukdomar. Det finns inte mycket forskning kring HR: s roll i mobbningsärenden. LÄS MER
32. Undervisning av högpresterande och särbegåvade elever i matematik : En studie i skolans yngre åldrar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Studien fokuserar och belyser vilka kunskaper och erfarenheter lågstadielärare besitter för att undervisa högpresterande elever respektive särbegåvade elever i matematikklassrummet. Den undersöker vilka erfarenheter och kunskaper lärarna har sett utifrån Shulmans sju kunskapskategorier. LÄS MER
33. Kunskapsöverföring vid distansarbete : en studie om distansarbetets påverkan på kunskapsöverföring inom organisationer.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka effekter medarbetare uppfattar att distansarbetet har haft på kunskapsöverföringen inom den organisation de arbetar. Studien genomfördes genom en kvalitativ metod där en halvstandardiserad intervjuguide användes. Totalt genomfördes sex intervjuer med medarbetare från olika organisationer. LÄS MER
34. DIGITALA LÄRRESURSER I MATEMATIK Vilka kompetenser använder läraren när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen?
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med den här kvalitativa studien är att identifiera vilka ämnesmässiga, pedagogiska och teknologiska kunskaper läraren använder när digitala lärresurser integreras i matematikundervisningen i syfte att stötta undervisning och lärande. Semistrukturerade intervjuer har använts som metod för att samla in data. LÄS MER
35. Läsa-, skriva-, räknagarantin: en garanti för åtgärder eller resultat? En kvalitativ intervjustudie om lärares och speciallärares upplevelser och beskrivning av läsa-, skriva-, räknagarantin med fokus på läsa- och skrivadelen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur lärare och speciallärare upplever och tolkar den nya läsa-, skriva-, räknagarantin med fokus på läsa- och skrivadelen, och hur garantin implementerats. Syftet var vidare att ta reda på hur nämnda yrkeskategorier upplever och beskriver arbetet med tidiga insatser i förhållande till garantin. LÄS MER