Sökning: "japan tillväxt"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden japan tillväxt.
16. Kinas valutapolitik och dess nationella och internationella följder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Kina har en fast valutakurs gentemot andra valutor. Från 1980-talet och framåt har man haft en ekonomisk politik med en stark export- och investeringsledd tillväxt. Kina har under senare år haft stora bytesbalansöverskott mot framför allt USA men också mot EU och Japan. LÄS MER
17. Achieving Sustainable Development – With focus on Dams and the Role of Japan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Begreppet innefattar ett antal faktorer, men kännetecknas främst av en integrering av miljöskydd och utveckling, tillgodoseendet av rättigheter i förhållande till framtida generationer och mellan stater, och ett hållbart nyttjande av naturresurser. Konceptet fick internationellt stöd i början av 1990-talet, men har fortfarande en oklar rättsstatus på internationell nivå. LÄS MER
18. Planering i stagnerande orter
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnadSammanfattning : Kunskap om befolkningens storlek och åldersfördelning är en förutsättning för att göra förutsägelser för framtiden och ett viktigt underlag vid planering. Genom kunskap om befolkningssammansättningen har vi en större handlingsfrihet och stora fördelar vid planering av den fysiska miljön. LÄS MER
19. Wap usage In Sweden : Could i-mode be an option?
Kandidat-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : Mobiltelefonianvändningen har sedan början av 2000-talet haft en stark tillväxt och till-sammans med utvecklade tekniker ifrån Internet uppstod förutsättningar för en ny marknad – mobilt Internet. Europa, Nord Amerika och Japan ledde utvecklingen. LÄS MER
20. Sandberg : Key Strategic Decisions in Regards to Entry on the Japanese Market -
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: What key strategic decisions are required when choosing the right entry mode for a small Swedish firm, with a high-end jewellery brand, on the complex Japanese market? Purpose: The purpose of this research is to investigate different strategic choices in regards to the entry mode and the introduction of an exclusive brand on the Japanese market. The research will be supported by analysing the current situation of Sandberg and its aim to enter new markets. LÄS MER