Sökning: "kandidatuppsats mittuniversitetet"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden kandidatuppsats mittuniversitetet.
6. Användarnas upplevelse av användbarheten vid interaktion med eyetracking
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Eyetracking is a technology that can be used as a complement to the traditional interaction device by warping the mouse pointer to the position the user is looking at. Relatively recently this technology became available on the public market. LÄS MER
7. Högerradikal eller bara höger? : En studie om Sverigedemokraterna
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för samhällsvetenskapSammanfattning : Författare: Hanna SvahnTitel: Högerradikal eller bara höger? - En studie om Sverigedemokraterna Kandidatuppsats: Statsvetenskap C, 15 hp Handledare: Niklas Bolin Problem: Högerradikala politiska partier kommer alltmer i Norden, så även i Sverige därSverigedemokraterna nu är Sveriges tredje största parti. I en öppen demokrati är det viktigt attundersöka och granska politiska aktörer och vad de står för. LÄS MER
8. Röster från långtidsarbetslösa: en kvalitativ studie av unga vuxnas upplevelser och hantering kring sin livssituation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Under vårterminen 2014 har vi arbetat kontinuerligt med ämnet långtidsarbetslösa unga vuxna. Detta forskningsområde är en aktuell debatterad fråga i dagens samhälle, och har varit intressant som fenomen att undersöka. LÄS MER
9. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Att vara ekologisk - En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar. Författare: Sara Vesterlund och Emmie Wikström Kurs, termin och år: Kandidatuppsats 15 hp, HT 2014 Handledare: Kent Lövgren Antal ord i uppsatsen: 21 297 Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. LÄS MER