Sökning: "keller kotler"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden keller kotler.

  1. 1. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Andersson; Annie Ericsson; Martyna Maria Wilczynska; [2021]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; konsumentattityder; digital köpprocess; digitala plattformar; the tricomponent attitude-modellen; FFF-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER

  2. 2. En studie om köpprocessen hos konsumenter som har valt en delvis vegetarisk kost

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Persson; Louise Holmquist; [2019-06-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste åren har en stark vegetarisk trend vuxit fram, där vegetariska produkter och varumärken har tagit allt större plats. Flera källor menar att antalet konsumenter som i varierande mån byter ut kött mot vegetariska alternativ har ökat, men kunskapen kring denna konsumentgrupp är begränsad. LÄS MER

  3. 3. Brand Knowledge : An exploratory study on whether demographic factors affect consumer brand knowledge of a company which practices a standardized targeting strategy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Magdalena Kaminskaite; Simon Johansson; [2019]
    Nyckelord :: Brand Equity; Brand Knowledge; Gaming Equipment Industry; Razer Inc.; Standardized Marketing;

    Sammanfattning : Globalization is here to stay, and with an increasing number of brands deciding to test their fortune abroad, the importance of branding increases alike. The choice of globalizing a brand comes with potential financial benefits but it is not done without considerable effort. LÄS MER

  4. 4. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Rosqvist; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand; service; service company; staff; Marknadsföring; varumärke; service; tjänsteföretag; personal;

    Sammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER

  5. 5. Fysiska modebutikers överlevnad : En studie på kvinnligt konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Edlund; Emma Nilsson; Jennifer Jansson; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Fysiska modebutiker; AIDA; Generationer; Personlig service;

    Sammanfattning : Inom en snar framtid förutspås en massiv butiksdöd för de fysiska modebutikerna. Anledningen till denna profetia tros vara den snabbt växande e-handeln. Utbudet av produkter har blivit allt större och allt fler konsumenter använder e-handel för att tillgodose sina behov av modevaror. LÄS MER