Sökning: "key competences"

Visar resultat 21 - 25 av 97 uppsatser innehållade orden key competences.

  1. 21. Collaborative dynamics in a practice of increasing utility cycling : understanding prerequisites for collaboration between bicycle planners and mobility managers in a Norwegian municipality

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Ingvild Clementsen Kayser; [2019]
    Nyckelord :practice theory; collaborative dynamics; collaborative governance; bicycle planning; mobility management; cycle share; the zero-growth target;

    Sammanfattning : This study explores prerequisites for closer collaboration between practitioners who in different ways work to increase the cycle share of all travels in a Norwegian municipality. Attention is given to how practitioners make sense of the practice where they work. Within the practice, the focus is targeted at collaboration. LÄS MER

  2. 22. Vårdpersonalens erfarenheter av stöd efter vårdskada

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Patricia Lemland; Sandra Widell; [2019]
    Nyckelord :Patientsäkerhet; Second victim; Sjuksköterskor; Stöd; Vårdskada; Vårdpersonal;

    Sammanfattning : Bakgrund: En av sjuksköterskans kärnkompetenser är säker vård och detta ska konstant genomsyra omvårdnaden. Men det inträffar vårdskador och då är det inte bara patienten som drabbas utan även vårdpersonalen. LÄS MER

  3. 23. Att undervisa om och för hållbar utveckling : Utveckling av ett ämnesövergripande övningsmaterial till gymnasiet om plast och intressekonflikter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Simon Attorps; Johanna Eng; [2019]
    Nyckelord :Sustainable development; teaching; high school; active learning; key competences; plastics; conflicts of interest; Hållbar utveckling; undervisning; gymnasiet; aktivt lärande; nyckelkompetenser; plast; intressekonflikter;

    Sammanfattning : I Sverige har utvecklingen gått från faktabaserad miljöundervisning till undervisning om hållbar utveckling som inte bara ska behandla fakta, utan även värderingar, känslor och de utmaningar som världen står inför. Komplexiteten i att undervisa om hållbar utveckling i kombination med att lärare förväntas inkludera det i sina undervisningsämnen sätter stor press på lärarna, inte minst för att många saknar eller tror att de saknar kunskap om hållbar utveckling och hur man kan undervisa om det. LÄS MER

  4. 24. Preparing Leaders for Strategic Sustainable Development : A Case Study of the Teach for Austria Leadership Education

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Jana Fälbl; Marc Wicki; Sophie Vrolijk; Maria Alejandra Gonzalez; [2019]
    Nyckelord :Leadership Education; Education for Sustainable Development ESD ; Key Competences for ESD; Pedagogical Approaches for ESD; Framework for Strategic Sustainable Development FSSD ; Teach for All;

    Sammanfattning : There is an urgent need to have leaders who are able to strategically transition society towards sustainability. Evidence shows that challenges are mounting up and become increasingly complex. Education for Sustainable Development (ESD) aims to educate leaders to become competent to lead within the sustainability challenge we are facing. LÄS MER

  5. 25. Egen regi i byggprocessen, gynnsamt eller inte? : En studie om byggprocessen inom den offentliga sektorn

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Vania Rymell; Thea Levin; [2019]
    Nyckelord :Building process; public sector; in-house competence; municipality; projectleading; Byggprocessen; offentlig sektor; egen kompetens; kommun; projektledning;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this report is to find out whether or not it is beneficial for a municipality to design building projects in-house in an early stage. The goal for the final thesis is to analyze pros and cons of wide in-house competence within the municipal building process, and how its perceived to impact the process and end result. LÄS MER