Sökning: "key ellen"
Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden key ellen.
11. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
12. Barriärer och Styrmedel för kommunal klimatanpassning
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning; Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : In the Swedish region of Västra Götaland, the risks induced by climate change are severe and the increased pace of municipal climate adaptation measures is paramount to meet the effects of climate change. This actualizes a discussion about policy instruments to incentivize increased climate change adaptation. LÄS MER
13. Living in an Immaterial World: An exploratory study on consumer value perceptions in metaverse settings
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : As sung by Madonna, "we are living in a material world" underscored by the consumption of physical goods. Beyond the glitz of materialism lies the grand problem of overconsumption, and correspondingly overproduction, of the world's finite resources. LÄS MER
14. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
15. A Peer-fect Website Marketing Strategy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis explores factors that influence consumers' willingness to use P2P rental platforms, and how these affect consumers’ service and brand impression. This was achieved by conducting a qualitative study through interviews and observations with participants exploring the P2P rental platform Hygglo. LÄS MER