Sökning: "marknadsföring av ny produkt"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden marknadsföring av ny produkt.

  1. 1. Unga konsumenters uppfattning av nikotinföretags marknadsföring : En kvalitativ studie som undersöker unga konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Victoria Corneliusson; Christina Truelson; [2022]
    Nyckelord :Nikotinindustrin; Köpprocessen; Etisk konsumtion; Kontroversiella industrier; Unga konsumenter;

    Sammanfattning : Nikotinpåsar är en relativt ny produktkategori som har setts öka bland ungdomar de senaste åren, vilket anses oroväckande då det leder till att individer lockas in i ett nikotinberoende i ung ålder. Ur ett marknadsföringsperspektiv skiljer den beroendeframkallande nikotinpåsen som produkt jämfört med andra tobaks- och nikotinprodukter i form av att det är tillåtet att marknadsföra den. LÄS MER

  2. 2. INFLUENCER MARKETING : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar unga konsumenters varumärkeslojalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Haga; Malin Westerdahl; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencers; sociala medier; marknadsföring; varumärkeslojalitet; Instagram;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier och e-handel har inneburit en ny spelplan för Sveriges företagare. Digitaliseringens framväxt har inte bara skapat nya marknadsföringsstrategier, utan också förändrat konsumenters köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  4. 4. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  5. 5. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER